΄Αποψη λιμενίσκου Λογγού Παξών.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! Σ' ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΥΜΜΕΝΗ,
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!

Καμπάνες ήχούν, μεσ' στ' Απριλιού τ' ολόχρυσο δειλινό
  και πάνω απ’  τις  κορφές  των κυπαρισσιών,  χρυσά  πουλιά  πετούν.
Γαλάζιο  Πέπλο.  Σκέπη, ευλογημένης  γής  των  ανθέων.
Χρυσό  Φώς,  Ουρανού  Φώς, της  Αγάπης  καί  της  Ελπίδας.
(Από Ποίημα ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΠΛΟ. Ρόδος, Φεβρουάριος 1967).

 Κάποιο σπιτάκι φτωχικό,
γιά χρόνια θά 'μενε κλειστό, 
χωρίς χαμόγελο ή τραγούδι.
΄Αδειο από γέλια και χαρές, 
από ωραίες αγκαλιές,
χωρίς ένα λουλούδι!...
(Από Ποίημα ΞΕΝΗΤΕΜΕΝΑ ΝΕΙΑΤΑ. 
Παξοί, Ιούλιος 1972)

ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

>
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΦΙΛΟΥΣ, 
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ.
ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ,
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΧΥΔΑΙΑ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΑΣΜΟ.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ,
Σ'ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ.
(Από Ποίημα ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ. Παξοί, Αύγουστος 2015)

ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ.
 ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ. 
ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ. 
ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ!
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).

  ΄Ελληνες !!!  Πού  είσθε ΄Ελληνες ;;;
Σας  καλώ !
Πατριώτες !!! Πού  είσθε Πατριώτες ;;;
Σας  καλώ !
Ηγέτες !!!  Πού  είσθε Ηγέτες ;;;
Σας  καλώ !
 
Και σας παντού, της Διασποράς.
Τα θύματα της  συμφοράς !
΄Ολους σας  καλώ.
 
Σας  παρακαλώ,
να βρούμε την Ελλάδα
που αφήσαμε  στα  πλήθη
και  χάθηκε στη  λήθη.
.......................................................
Μονιάστε πλέον ΄Ελληνες.
Ξυπνήστε Πατριώτες.
Συνέλθετε Ηγέτες.
΄Η βρίσκουμε το  δρόμο  μας,
΄Η σβήνουμε για πάντα !...
 (Από Ποίημα ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ. Πειραιάς, Ιούνιος 2014)

ΔΙΑΤΑΖΟΥΝ ΔΟΛΙΟΙ ΕΧΘΡΟΙ, ΨΕΥΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ, ΜΟΧΘΗΡΟΙ:
TH  ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΔΙΑΛΥΣΑΤΕ. ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΒΗΣΑΤΕ.
ΘΕΡΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. ΕΞΑΘΛΙΩΣΤΕ ΜΕ ΦΘΟΡΑ.
ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!
 (Από Ποίημα  ΔΙΑΛΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Παξοί, Αύγουστος 2001)

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΣΑΣΤΕ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ,
ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

.................................................................

ANTIΣΤΑΘΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΥΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.

ΜΗΝ ΠΟΛΕΜΑΤΕ ΙΔΑΝΙΚΑ. ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΙΣ!

...........................................................................................................
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΩΡΑ.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ, ΤΗΝ ΕΡΜΗ ΕΤΟΥΤΗ ΧΩΡΑ!

.................................................................
ΕΛΛΑΔΑ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΟΥ ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ.
ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΣΟΥ, ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ!..
ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ. ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ!..
ΔΕΝ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΩΝ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΡΠΕΤΩΝ!.
(Από το Ποίημα ΓΙΑΤΙ... Παξοί, Σεπτέμβριος 2002)

 ..........................................................................
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΕΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ,
ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΥΣ.

Τ' ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
ΤΟΥΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝΕ ΣΚΛΑΒΙΑ, ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
(Από το Ποίημα ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, Αθήνα, Οκτώβριος 1998)
224.  ΧΑΙΡΕΤΕ ΠΑΞΟΙ!
 
Χαίρετε Παξοί!
΄Ενδοξο Νησί.
Βγάζετε Υπουργούς.
Βγάζετε Ναυάρχους.
Επίσης  Στρατηγούς,
αλλά και ζουρλούς!
΄Εχετε Φρουρό
μπροστά στο λιμάνι
τον αγωνιστή
Γιώργο Ανεμογιάννη!
Τον Πυρπολιτή
του εικοσιένα
που τον κρέμασαν
από μιά αντένα.
Από τουρισμό
έχετε κορεσμό.
Με μιά ομορφιά
σκέτη ζωγραφιά.
Πολλοί γιά σας λένε.
Παξοί, Αντιπάξοι,
Λονδίνα δεκάξη.
Πάντα προσπαθείτε
κάπως να σταθείτε.
΄Ομορφοι Παξοί.
Σας αφήνουν μόνους
να ζείτε σκληρά
με μεγάλους πόνους.
Τα φτωχά παιδιά σας
λένε τ'όνομά σας
πέρα εκεί στα ξένα
ζώντας πικραμένα.
Πατρίδα μας Γειά σου.
Σ' έχουμε κρυμμένη
μέσα στην Ψυχή μας.
Πολυαγαπημένη!
 
Πειραιάς, Μάρτιος 2022
Γεώργιος  Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


 ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Υπέρ της Ειρήνης του Σύμπαντος Κόσμου
(Εις μνήμην του δημιουργού αυτών των σελίδων, αείμνηστου Γιάννη Τσίπα).
Σημείωση:
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΑΪΤΣ

ΦΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩ

ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩ


Του ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΡΓΟΥ*
 Στην πνιγηρή ιδεολογική ατμόσφαιρα που περιβάλλει την Ελλάδα μετά την άνευ όρων συνθηκολόγηση της 13ης Ιουλίου, κάθε φωνή εναντίον του ευρώ δαιμονοποιείται αυτόματα ως καταστροφική δραχμολαγνεία...
Αρθρογράφοι φιλοκυβερνητικών μέσων ενημέρωσης (ΑΥΓΗ, Εφημερίδα Συντακτών, TVXS κ.α.) αισθάνονται εσχάτως υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν με ιεροεξεταστικό ζήλο τον ευρωπαϊσμό τους, εξορκίζοντας ως εξ αντικειμένου συνοδοιπόρους της Μαρίν Λεπέν και του Νάιτζελ Φάρατζ όσους προβάλλουν μια αριστερή πολιτική ρήξης με την ευρωζώνη.



Περιττό να πούμε ότι κάποιοι εξ αυτών αισθάνονται εξαιρετική ηδονή να ασκούν αυτό το «λειτούργημα» εναντίον της Λαϊκής Ενότητας, για λόγους που αυτοί γνωρίζουν καλύτερα. Το ότι σημαντικές δυνάμεις της ευρωπαϊκής, αντικαπιταλιστικής Αριστεράς, όπως το ΚΚ Πορτογαλίας, τάχθηκαν πρόσφατα- με καταλύτη την ελληνική εμπειρία- υπέρ της αποχώρησης από την ευρωζώνη ή ότι άλλες δυνάμεις, όπως το Αριστερό Κόμμα της Γαλλίας και σημαντική πτέρυγα του Die Linke στη Γερμανία, ανοίγουν αυτή τη συζήτηση, θεωρείται άνευ αξίας λεπτομέρεια από τους ίδιους αναλυτές.
  Ευτυχώς, τα σοβαρότερα έντυπα αριστερού προβληματισμού στην Ευρώπη δεν εννοούν να υποταχθούν στην ιδεολογική Ορθοδοξία, όπως πράττουν οι εκπρόσωποι του ελληνικού, επαρχιώτικου «ευρωπαϊσμού». Το ιστορικό, βρετανικό περιοδικό New Left Review (Ταρίκ Αλί, Πέρι Άνερσον, Σούζαν Γουότκινς, Ρόμπερτ Μπρένερ, Μάικ Ντέιβις κ.α.) επανέρχεται στην «απαγορευμένη συζήτηση» για το ενιαίο νόμισμα με ένα σημαντικό άρθρο του Γερμανού οικονομολόγου και κοινωνιολόγου Βόλφγκανγκ Στρέεκ. Επίτιμος διευθυντής του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ στην Κολωνία, ο προερχόμενος από το χώρο της σοσιαλδημοκρατίας Στρέεκ είναι, μαζί με τον Χάμπερμας, μια από τις πιο αναγνωρισμένες προσωπικότητες στο χώρο των γερμανικών, κοινωνικών επιστημών. Το περσινό του βιβλίο "Buying Time: The Delayed Crisis of Democratic Capitalism" (Αγοράζοντας Χρόνο: Η καθυστερημένη κρίση του δημοκρατικού καπιταλισμού) προκάλεσε διεθνώς αίσθηση (δυστυχώς, δεν έχει μεταφραστεί στην Ελλάδα), μεταξύ άλλων και για τις έντονα κριτικές θέσεις του έναντι του ευρώ.
  Στο νέο πόνημά του, που δημοσιεύεται στη New Left Review υπό τον εύγλωττο τίτλο «Γιατί το ευρώ διαιρεί την Ευρώπη», ο Στρέεκ οξύνει και βαθαίνει, ταυτόχρονα, την κριτική του. Αφού μας ξεναγεί σε αντίπαλες θεωρίες για το ρόλο και τη λειτουργία του χρήματος, από τον Σμιθ μέχρι τον Μαρξ κι από τον Βέμπερ μέχρι τον Πάρσονς, υπερασπίζεται την αφετηριακή του θέση ότι το νόμισμα δεν είναι ένα ουδέτερο, τεχνικό εργαλείο για τη διεύρυνση και την ομαλοποίηση των εμπορικών συναλλαγών, αλλά μια δομημένη συμπύκνωση ταξικών σχέσεων, υπό τον έλεγχο εξουσιαστικών θεσμών, που ευνοούν συγκεκριμένα, κάθε φορά, κοινωνικά συμφέροντα σε βάρος άλλων κοινωνικών συμφερόντων.
  Υπό αυτό το πρίσμα, ο Στρέεκ ασκεί καταλυτική, όσο και πειστική κριτική εναντίον πολιτικών (Γιούνκερ, Κολ κ.α.) και θεωρητικών (Χάμπερμας) εκπροσώπων του ευρωπαϊσμού, οι οποίοι προέβλεπαν, τη δεκαετία του 1990, ότι η έλευση του κοινού νομίσματος όχι μόνο θα είχε ευεργετικά, οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα για όλους, αλλά και θα λειτουργούσε ως αποφασιστικός μοχλός για τη διαμόρφωση μιας κοινής, ευρωπαϊκής ταυτότητας, ακόμη και ενός νέου, «ευρωπαϊκού πατριωτισμού». Το ακριβώς αντίθετο εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας, υποστηρίζει ο Στρέεκ. Το κοινό νόμισμα διαιρεί, αντί να ενώνει την Ευρώπη, ανάμεσα στις λίγες, βόρειες χώρες, οι αστικές τάξεις των οποίων ωφελούνται τα μέγιστα από αυτό και τους λαούς της περιφέρειας, που λεηλατούνται από τα «προγράμματα στήριξης». Απόρροια αυτής της δομικής ανισότητας, που θωρακίζεται και διευρύνεται από το ευρωσύστημα, αποτελεί, κατά τον Στρέεκ, η έκρηξη των εθνικισμών που τείνει να διαλύσει την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.
  Παράλληλα, ο Γερμανός κοινωνιολόγος διαπιστώνει με ικανοποίηση ότι τα τελευταία χρόνια διευρύνεται η αμφισβήτηση της ΟΝΕ και του ευρώ από σειρά σοβαρών επιστημόνων, πολιτικών και ρευμάτων, που καλύπτουν ένα ευρύ ιδεολογικό φάσμα. Μεταξύ άλλων, σημειώνει θέσεις και επεξεργασίες του Όσκαρ Λαφοντέν, των Κώστα Λαπαβίτσα και Χάινερ Φλάσμπεκ, των Γάλλων οικονομολόγων Ζακ Μεζιέ και Πασκάλ Πετί, του αναλυτή των Financial Times Βόλφκανγκ Μινχάου κ.α. Κεντρική θέση του Στρέεκ είναι ότι το ευρώ με τη σημερινή του μορφή οδηγεί σε οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές καταστροφές και ότι απαιτείται η συντεταγμένη υπέρβασή του, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο: επαναφορά εθνικών νομισμάτων με ενδεχόμενη διατήρηση ενός κοινού νομίσματος για τις διεθνείς ανταλλαγές, εισαγωγή παράλληλου νομίσματος με ταυτόχρονη επιβολή capital controls κ.α. Μακράν του να βλέπει την αποκατάσταση μιας ορισμένης εθνικής, νομισματικής κυριαρχίας ως πανάκεια, ο Στρέεκ τη συνδέει με ευρύτερες, προοδευτικές μεταρρυθμίσεις για την υπέρβαση του αχαλίνωτου, νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, την προστασία της εργασίας και του περιβάλλοντος.
 Η συζήτηση, λοιπόν, για το ευρώ έχει ανοίξει για τα καλά στην ευρωπαϊκή Αριστερά. Ας ευχηθούμε «και στα δικά μας»...
Πηγή. Ξυπνήατε ρε

ΤΥΧΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...