(Tω καιρώ εκείνω, είπεν ο παπαδοδάσκαλος του Δημοτικού στο φτωχό μαθητή του: Εσένα ο πατέρας σου είναι εργάτης. Πρέπει να γίνεις και σύ εργάτης. Τον χλεύαζε, απαξιώνοντάς τον, επιβραβεύοντας τα παιδιά φίλων του και προυχόντων. Το παιδί απογοητευμένο όσο προκατειλημμένο, δεν προχώρησε. ΄Εγινε εργάτης. Τότε δε, οι γονείς έλεγον. Βάρα δάσκαλε το παιδί μου να γίνει καλός άνθρωπος. Οι δάσκαλοι της εποχής, κτυπούσαν με το παραμικρό δέρνοντας αλύπητα τα μικρά, αθώα, φτωχά παιδιά !!).
((( ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚHΣ ΕΞΑΡΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ)))
62.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΨΥΧΗΣ
Βρίσκονται τα
μικρά παιδιά
στης Κοινωνίας τα
πυρά.
Παίρνουν το δρόμο
της ζωής.
Αμαρτίες βαρειές, να
δείς !
Αρχίζουμε απ’ τους
γονείς.
Άχρηστοι τύποι. Αδαείς.
Πάντα τα
εκμεταλλεύονται.
Αυτά όμως δε λέγονται.
Τι να πείς
για τους δασκάλους.
Κάνουν τα
παιδιά ρουφιάνους.
Βολεύονται απ’ τις
περιστάσεις
και διαμορφώνουν καταστάσεις.
Αλλού κάνουνε το
φίλο
και τα σπάζουνε
στο ξύλο.
΄Οσα θέλουν
προωθούνε.
Τα’ άλλα μέλλον δεν θα δούνε.
Γονείς, δασκάλοι και
λοιποί,
συνένοχοι μέσ’ στη
σιωπή.
Δημιουργούνε
ενοχές,
να ελέγχουν τις
αγνές ψυχές.
Tους τσακίζουν το
Ηθικό.
Κεί δεν υπάρχει
γιατρικό,
Την Ψυχή
τους ν’ απαλύνει
για να
νοιώσουνε γαλήνη.
Απαιτούνε το σεβασμό,
χωρίς δικαίωμα σ’αυτό.
Ο σεβασμός
εμπνέεται.
Ποτέ δεν επιβάλλεται
Η δίψα
για κατάκτηση.
Ηθική αγανάκτηση.
Αντί να δείχνουνε
στοργή,
καλλιεργούνε την
Οργή !
Αυτά σε μία
εποχή,
που βασιλεύει η
Ανοχή.
Είν’ ΄Εγκλημα η
Ανοχή.
Των παρατράγουδων αρχή.
Είναι σκέτη συνεργία.
Η Ηθική
Αυτουργία.
Μα όταν ο
΄Ελεγχος χαθεί,
το χάσμα
είναι πιά βαθύ.
Αυτοί δείχνουν τα
βήματα,
στα πιο σκληρά
εγκλήματα.
Τιμή σε
κείνα τα παιδιά,
που έχουνε
καλή καρδιά !
Πειραιάς, Μάϊος 2002
Γεώργιος Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής