΄Αποψη λιμενίσκου Λογγού Παξών.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! Σ' ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΥΜΜΕΝΗ,
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!

Καμπάνες ήχούν, μεσ' στ' Απριλιού τ' ολόχρυσο δειλινό
  και πάνω απ’  τις  κορφές  των κυπαρισσιών,  χρυσά  πουλιά  πετούν.
Γαλάζιο  Πέπλο.  Σκέπη, ευλογημένης  γής  των  ανθέων.
Χρυσό  Φώς,  Ουρανού  Φώς, της  Αγάπης  καί  της  Ελπίδας.
(Από Ποίημα ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΠΛΟ. Ρόδος, Φεβρουάριος 1967).

 Κάποιο σπιτάκι φτωχικό,
γιά χρόνια θά 'μενε κλειστό, 
χωρίς χαμόγελο ή τραγούδι.
΄Αδειο από γέλια και χαρές, 
από ωραίες αγκαλιές,
χωρίς ένα λουλούδι!...
(Από Ποίημα ΞΕΝΗΤΕΜΕΝΑ ΝΕΙΑΤΑ. 
Παξοί, Ιούλιος 1972)

ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

>
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΦΙΛΟΥΣ, 
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ.
ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ,
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΧΥΔΑΙΑ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΑΣΜΟ.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ,
Σ'ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ.
(Από Ποίημα ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ. Παξοί, Αύγουστος 2015)

ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ.
 ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ. 
ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ. 
ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ!
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).

  ΄Ελληνες !!!  Πού  είσθε ΄Ελληνες ;;;
Σας  καλώ !
Πατριώτες !!! Πού  είσθε Πατριώτες ;;;
Σας  καλώ !
Ηγέτες !!!  Πού  είσθε Ηγέτες ;;;
Σας  καλώ !
 
Και σας παντού, της Διασποράς.
Τα θύματα της  συμφοράς !
΄Ολους σας  καλώ.
 
Σας  παρακαλώ,
να βρούμε την Ελλάδα
που αφήσαμε  στα  πλήθη
και  χάθηκε στη  λήθη.
.......................................................
Μονιάστε πλέον ΄Ελληνες.
Ξυπνήστε Πατριώτες.
Συνέλθετε Ηγέτες.
΄Η βρίσκουμε το  δρόμο  μας,
΄Η σβήνουμε για πάντα !...
 (Από Ποίημα ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ. Πειραιάς, Ιούνιος 2014)

ΔΙΑΤΑΖΟΥΝ ΔΟΛΙΟΙ ΕΧΘΡΟΙ, ΨΕΥΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ, ΜΟΧΘΗΡΟΙ:
TH  ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΔΙΑΛΥΣΑΤΕ. ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΒΗΣΑΤΕ.
ΘΕΡΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. ΕΞΑΘΛΙΩΣΤΕ ΜΕ ΦΘΟΡΑ.
ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!
 (Από Ποίημα  ΔΙΑΛΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Παξοί, Αύγουστος 2001)

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΣΑΣΤΕ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ,
ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

.................................................................

ANTIΣΤΑΘΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΥΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.

ΜΗΝ ΠΟΛΕΜΑΤΕ ΙΔΑΝΙΚΑ. ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΙΣ!

...........................................................................................................
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΩΡΑ.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ, ΤΗΝ ΕΡΜΗ ΕΤΟΥΤΗ ΧΩΡΑ!

.................................................................
ΕΛΛΑΔΑ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΟΥ ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ.
ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΣΟΥ, ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ!..
ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ. ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ!..
ΔΕΝ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΩΝ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΡΠΕΤΩΝ!.
(Από το Ποίημα ΓΙΑΤΙ... Παξοί, Σεπτέμβριος 2002)

 ..........................................................................
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΕΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ,
ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΥΣ.

Τ' ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
ΤΟΥΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝΕ ΣΚΛΑΒΙΑ, ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
(Από το Ποίημα ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, Αθήνα, Οκτώβριος 1998)
224.  ΧΑΙΡΕΤΕ ΠΑΞΟΙ!
 
Χαίρετε Παξοί!
΄Ενδοξο Νησί.
Βγάζετε Υπουργούς.
Βγάζετε Ναυάρχους.
Επίσης  Στρατηγούς,
αλλά και ζουρλούς!
΄Εχετε Φρουρό
μπροστά στο λιμάνι
τον αγωνιστή
Γιώργο Ανεμογιάννη!
Τον Πυρπολιτή
του εικοσιένα
που τον κρέμασαν
από μιά αντένα.
Από τουρισμό
έχετε κορεσμό.
Με μιά ομορφιά
σκέτη ζωγραφιά.
Πολλοί γιά σας λένε.
Παξοί, Αντιπάξοι,
Λονδίνα δεκάξη.
Πάντα προσπαθείτε
κάπως να σταθείτε.
΄Ομορφοι Παξοί.
Σας αφήνουν μόνους
να ζείτε σκληρά
με μεγάλους πόνους.
Τα φτωχά παιδιά σας
λένε τ'όνομά σας
πέρα εκεί στα ξένα
ζώντας πικραμένα.
Πατρίδα μας Γειά σου.
Σ' έχουμε κρυμμένη
μέσα στην Ψυχή μας.
Πολυαγαπημένη!
 
Πειραιάς, Μάρτιος 2022
Γεώργιος  Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


 ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Υπέρ της Ειρήνης του Σύμπαντος Κόσμου
(Εις μνήμην του δημιουργού αυτών των σελίδων, αείμνηστου Γιάννη Τσίπα).
Σημείωση:
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΑΪΤΣ

ΣΟΒΑΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ. ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΑΡΔΑΝΕΛΙΑ.

Σοβαρή εξέλιξη: 
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μετατρέπεται σε παγκόσμιο 
κέντρο μεταφορών
 – Παρακάμπτονται τα Δαρδανέλια – Ψυχρολουσία στην Τουρκία






                                 12.  ΩΡΑΙΑ   ΚΟΙΝΩΝΙΑ !

                                Είναι  η  ζωή  μας  ένα  κρίμα.
                                Είν'  ένας  αγώνας  γιά  το  χρήμα.
                                Ψάχνομε  να  βρούμε  την  ψευτιά
                                να  γεμίσει  η  άδεια  μας  καρδιά.

                                Δεν  υπάρχει  σήμερα  Αξία.
                                Δεν  υπάρχει  πλέον  η  Ντροπή.
                                Αυτές  έχουν  πάθει  ασφυξία
                                μέσ'  στην  εποχή  μας  την  αισχρή.

                                Σε  κοιτάζουνε  με  ειρωνία
                                έτσι  και  μιλάς  γιά   Ηθική.
                                Παντού  κυριαρχεί  η  καχυποψία.
                                Να !  Ποιά  είν΄ η  Ωραία  Κοινωνία (!)

                                                      Αθήνα, Φεβρουάριος 1973                                
                                                          Γεώργιος  Βελλιανίτης
                                                             Παξινός Ποιητής

Πηγή. pentapostagma.gr
Δημοσίευση: 7 Φεβρουαρίου 2018, 9:10 πμ
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μετατρέπεται σε παγκόσμιο εμπορικό κέντρο με την υλοποίησης του προγράμματος κατασκευής του σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει τα λιμάνια του βορείου Αιγαίου στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου και του Δούναβη στην Βουλγαρία (Bourgas, Varna, Ruse). Με αυτόν τον τρόπο οι μεταφορές αποκτούν συμφέρουσα οικονομικά αλλά και χρονικά εναλλακτική διαδρομή μεταξύ Μεσογείου και Ευξείνου Πόντου πέραν αυτής των Δαρδανελίων.
Στο πλαίσιο αυτό την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 έγινε στη Σόφια η τέταρτη συνάντηση της Ομάδας Εργασίας (Task Force) που έχει ορισθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν οι Υπουργοί Υποδομών – Μεταφορών Ελλάδας και Βουλγαρίας τον Σεπτέμβριο 2017 στην Καβάλα.
Στη συνάντηση παρουσιάσθηκαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της Μελέτης που έχουν αναλάβει Τεχνικοί και Νομικοί Σύμβουλοι για το έργο, από τα οποία αποδεικνύεται η μεγάλη δυναμική του σχεδίου που προωθούν οι δύο χώρες και η μεγάλη απήχηση που μπορεί να έχει στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών και logistics.
Το σχέδιο έχει ήδη προσελκύσει όχι μόνο το Ευρωπαϊκό αλλά και το ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον. Οι δύο χώρες θα έχουν συνομιλίες σε ανώτατο επίπεδο την επόμενη  εβδομάδα με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θέμα αυτό στις Βρυξέλλες.
Η ΕΡΓΟΣΕ συμμετέχει εξ αρχής στην προώθηση του σχεδίου, προσφέροντας σε συνεργασία με το Υπουργείο και τους Συμβούλους την αναγκαία τεχνογνωσία για τα θέματα σιδηροδρομικών έργων.
Απευθείας σύνδεση
H απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από τον Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου 6 ώρες.
H σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα καταστήσει το λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας, με τον σιδηροδρομικό άξονα Mπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ.
Όπως αναφέρεται από την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο αυτό αποτελεί μεγάλη αναπτυξιακή παρέμβαση για τη Θράκη και για τη χώρα ολόκληρη. Mε το έργο αυτό αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ισχυροποιείται η θέση της χώρας ως είσοδος των εμπορευματικών μεταφορών προς την Ευρώπη. H νέα σύνδεση θα αυξήσει την εμπορευματική κίνηση και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
H διαδρομή σήμερα
Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. H σύνδεση αυτή, όμως, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων.
Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο νέος διάδρομος θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέλευση ενός φορτίου από τον Βόσπορο που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία απαιτούνται περίπου 120.000 χιλ. ευρώ, ενώ η ανάλογη μετακίνηση με το τρένο θα κόστιζε για ένα κοντέινερ 60.000 ευρώ!
H σημασία του λιμανιού
H σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο δημιουργεί έναν νέο κόμβο μεταφορών στη νοτιοανατολική Μεσόγειο με δυνατότητα να αλλάξει ροές παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων στρατηγικής σημασίας.
Καθημερινά πλέον των 150 εμπορικών πλοίων διέρχονται τα στενά των Δαρδανελίων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, εξυπηρετώντας τα λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνα), της Ρουμανίας (Κωστάντζα), της Ουκρανίας (Οδησσός), της Ρωσίας (Νοβοροσίσκ, Καφκάζ) και άλλων Παρευξείνιων Κρατών. H διέλευση των στενών απαιτεί πολλές φορές 3-4 ημέρες, ανάλογα με τον καιρό, και υψηλά κόστη διέλευσης των πλοίων, που πολλές φορές ανέρχονται σε 100 χιλ. δολάρια η διέλευση.
H σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης παρέχει τη δυνατότητα στους διαχειριστές αυτών των εμπορευματικών ροών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να διοχετεύουν τα προϊόντα τους σε λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλκανικής σε λιγότερο από μία ημέρα! Άνθρωποι της αγοράς LOGISTICS εκτιμούν ότι δεδομένης της συγκεκριμένης στρατηγικής υποδομής σε σύντομο διάστημα θα δημιουργηθούν οι υπηρεσίες και δυνατότητες (σιδηροδρομικές και αποθηκευτικές) στη Θράκη που θα καταστήσουν τις ροές μέσω του λιμένα και του δικτύου τον ΟΣΕ ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.
Μια μεγάλη επίσης αγορά της Νοτιανατολικής Μεσογείου είναι η Τουρκία και ιδιαίτερα οι περιοχές της Σμύρνης και Μυρσίνης, που έχουν μεγάλες ροές (πλέον των 20 εκατ. τόνων ετησίως) από και προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, κυρίως με βιομηχανικά προϊόντα δυτικοευρωπαϊκών εταιρειών. Οι ροές από αυτές τις περιοχές προς τη Γερμανία και την Αυστρία εξυπηρετούνται είτε σιδηροδρομικά μέσω όμως θαλάσσιας διέλευσης του Βοσπόρου (μια ιδιαίτερα υψηλού κόστους μεταφορά) ή μέσω των λιμανιών της Αδριατικής και από εκεί σιδηροδρομικά προς τις ευρωπαϊκές χώρες.
Άλλες αγορές υψηλού ενδιαφέροντος είναι επίσης αυτές του Ισραήλ και της Αιγύπτου, που έχουν σημαντικές εμπορευματικές δραστηριότητες τόσο με τη Ρωσία όσο και με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
pentapostagma.gr

ΤΥΧΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...