΄Αποψη λιμενίσκου Λογγού Παξών.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! Σ' ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΥΜΜΕΝΗ,
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!

Καμπάνες ήχούν, μεσ' στ' Απριλιού τ' ολόχρυσο δειλινό
  και πάνω απ’  τις  κορφές  των κυπαρισσιών,  χρυσά  πουλιά  πετούν.
Γαλάζιο  Πέπλο.  Σκέπη, ευλογημένης  γής  των  ανθέων.
Χρυσό  Φώς,  Ουρανού  Φώς, της  Αγάπης  καί  της  Ελπίδας.
(Από Ποίημα ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΠΛΟ. Ρόδος, Φεβρουάριος 1967).

 Κάποιο σπιτάκι φτωχικό,
γιά χρόνια θά 'μενε κλειστό, 
χωρίς χαμόγελο ή τραγούδι.
΄Αδειο από γέλια και χαρές, 
από ωραίες αγκαλιές,
χωρίς ένα λουλούδι!...
(Από Ποίημα ΞΕΝΗΤΕΜΕΝΑ ΝΕΙΑΤΑ. 
Παξοί, Ιούλιος 1972)

ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

>
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΦΙΛΟΥΣ, 
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ.
ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ,
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΧΥΔΑΙΑ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΑΣΜΟ.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ,
Σ'ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ.
(Από Ποίημα ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ. Παξοί, Αύγουστος 2015)

ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ.
 ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ. 
ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ. 
ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ!
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).

  ΄Ελληνες !!!  Πού  είσθε ΄Ελληνες ;;;
Σας  καλώ !
Πατριώτες !!! Πού  είσθε Πατριώτες ;;;
Σας  καλώ !
Ηγέτες !!!  Πού  είσθε Ηγέτες ;;;
Σας  καλώ !
 
Και σας παντού, της Διασποράς.
Τα θύματα της  συμφοράς !
΄Ολους σας  καλώ.
 
Σας  παρακαλώ,
να βρούμε την Ελλάδα
που αφήσαμε  στα  πλήθη
και  χάθηκε στη  λήθη.
.......................................................
Μονιάστε πλέον ΄Ελληνες.
Ξυπνήστε Πατριώτες.
Συνέλθετε Ηγέτες.
΄Η βρίσκουμε το  δρόμο  μας,
΄Η σβήνουμε για πάντα !...
 (Από Ποίημα ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ. Πειραιάς, Ιούνιος 2014)

ΔΙΑΤΑΖΟΥΝ ΔΟΛΙΟΙ ΕΧΘΡΟΙ, ΨΕΥΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ, ΜΟΧΘΗΡΟΙ:
TH  ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΔΙΑΛΥΣΑΤΕ. ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΒΗΣΑΤΕ.
ΘΕΡΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. ΕΞΑΘΛΙΩΣΤΕ ΜΕ ΦΘΟΡΑ.
ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!
 (Από Ποίημα  ΔΙΑΛΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Παξοί, Αύγουστος 2001)

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΣΑΣΤΕ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ,
ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

.................................................................

ANTIΣΤΑΘΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΥΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.

ΜΗΝ ΠΟΛΕΜΑΤΕ ΙΔΑΝΙΚΑ. ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΙΣ!

...........................................................................................................
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΩΡΑ.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ, ΤΗΝ ΕΡΜΗ ΕΤΟΥΤΗ ΧΩΡΑ!

.................................................................
ΕΛΛΑΔΑ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΟΥ ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ.
ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΣΟΥ, ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ!..
ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ. ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ!..
ΔΕΝ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΩΝ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΡΠΕΤΩΝ!.
(Από το Ποίημα ΓΙΑΤΙ... Παξοί, Σεπτέμβριος 2002)

 ..........................................................................
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΕΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ,
ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΥΣ.

Τ' ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
ΤΟΥΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝΕ ΣΚΛΑΒΙΑ, ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
(Από το Ποίημα ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, Αθήνα, Οκτώβριος 1998)
224.  ΧΑΙΡΕΤΕ ΠΑΞΟΙ!
 
Χαίρετε Παξοί!
΄Ενδοξο Νησί.
Βγάζετε Υπουργούς.
Βγάζετε Ναυάρχους.
Επίσης  Στρατηγούς,
αλλά και ζουρλούς!
΄Εχετε Φρουρό
μπροστά στο λιμάνι
τον αγωνιστή
Γιώργο Ανεμογιάννη!
Τον Πυρπολιτή
του εικοσιένα
που τον κρέμασαν
από μιά αντένα.
Από τουρισμό
έχετε κορεσμό.
Με μιά ομορφιά
σκέτη ζωγραφιά.
Πολλοί γιά σας λένε.
Παξοί, Αντιπάξοι,
Λονδίνα δεκάξη.
Πάντα προσπαθείτε
κάπως να σταθείτε.
΄Ομορφοι Παξοί.
Σας αφήνουν μόνους
να ζείτε σκληρά
με μεγάλους πόνους.
Τα φτωχά παιδιά σας
λένε τ'όνομά σας
πέρα εκεί στα ξένα
ζώντας πικραμένα.
Πατρίδα μας Γειά σου.
Σ' έχουμε κρυμμένη
μέσα στην Ψυχή μας.
Πολυαγαπημένη!
 
Πειραιάς, Μάρτιος 2022
Γεώργιος  Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


 ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Υπέρ της Ειρήνης του Σύμπαντος Κόσμου
(Εις μνήμην του δημιουργού αυτών των σελίδων, αείμνηστου Γιάννη Τσίπα).
Σημείωση:
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΑΪΤΣ

ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

Νέα μέθοδος ανάλυσης μετάλλων βοηθά στην ανακάλυψη ελαφρύτερων αποθηκευτικών μέσων για το υδρογόνο.



Το υδρογόνο ως καύσιμο έχει εδώ και καιρό συνδυαστεί στο μυαλό του κόσμου, πριν ακόμα ξεκινήσει η ευρεία χρήση του , ως το καθαρότερο καύσιμο, το καύσιμο του μέλλοντος. Και δεν έχουν άδικο. Μέχρι στιγμής είναι η καθαρότερη πηγή ενέργειας που μπορεί να τροφοδοτήσει ρεαλιστικά ένα όχημα ώστε να έχει επιδόσεις ανάλογες των συμβατικών καυσίμων, χωρίς όμως να ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον.


Η καύση του υδρογόνου έχει ως προϊόντα μόνο νερό υπό μορφή υδρατμών. Αντίθετα η βενζίνη παράγει ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα οι οποίες είναι πραγματικά μεγάλες, ενός αερίου που είναι από τα χειρότερα αέρια του θερμοκηπίου.
Αξίζει να αναφερθεί κάτι το οποίο ίσως πολλοί δεν γνωρίζουν αλλά αποτελεί μια δυσάρεστη πραγματικότητα.  Η καύση της βενζίνης, παράγει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα (σε βάρος) από την βενζίνη που χρησιμοποιήθηκε αρχικά. Ακούγεται παράδοξο, αλλά η αξήγηση είναι αρκετά απλή. Το μόριο της βενζίνης αποτελείται από άτομα άνθρακα και υδρογόνου( C8H18) (μην ανησυχείτε δεν πρόκειται να το γυρίσουμε σε μάθημα χημείας), αλλά το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που παράγεται κατά την καύση αποτελείται από άτομα άνθρακα και οξυγόνου. Τα άτομα άνθρακα στο διοξείδιο προέρχονται από το μόριο της βενζίνης μεν, αλλά τα άτομα του οξυγόνου από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Αν προσθέσουμε επιπλέον το γεγονός ότι το άτομο του οξυγόνου έχει μεγαλύτερο μοριακό βάρος από το άτομο του άνθρακα, τότε με απλούς υπολογισμούς (σε ιδανικές καταστάσεις) για κάθε λίτρο βενζίνης που καίμε, παράγουμε περίπου 2,5 κιλά διοξείδιου του άνθρακα. Ή για να το πούμε ακόμα πιο απλά, κάθε φορά που φουλάρουμε το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου(ας πούμε με 45 λίτρα) παράγουμε περίπου 112 κιλά διοξειδίου του άνθρακα μέχρι να το αδειάσουμε… Όσον αφορά τους κινητήρες ντίζελ το νούμερο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο…
Πίσω στο θέμα μας λοιπόν και να μιλήσουμε για μια ανακάλυψη η οποία μπορεί να μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην μαζική χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο. Όπως πολλοί ίσως γνωρίζετε, το μοναδικό εμπόδιο στην διάδοση του υδρογόνου είναι ότι αποθηκεύεται δύσκολα και είναι εξαιρετικά εύφλεκτο και εκρηκτικό αέριο. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Η πιο ασφαλής μέθοδος όμως που διαφαίνεται στον ορίζοντα, είναι η απορρόφηση και αποθήκευση του υδρογόνου μέσα σε κράματα μετάλλων. Οι έρευνες όμως προχωρούν αργά μιας και η δοκιμή κάθε μετάλλου χωριστά ή των κραμάτων αυτών ως προς την ικανότητα απορρόφησης υδρογόνου είναι μια διαδικασία χρονοβόρα. Ο Ολλανδός Robin Gremaud εφάρμοσε μια μέθοδο για πρώτη φορά η οποία επιτρέπει στον ερευνητή να δοκιμάσει πλήθος μετάλλων ταυτόχρονα και με απτό τρόπο να γνωρίζει την ικανότητα απορρόφησης υδρογόνου για κάθε μέταλλο χωριστά.
Η μέθοδος βασίζεται σε ένα φαινόμενο, τη λεγόμενη “υδρογονογραφία” (hydrogenography), η οποία ανακαλύφθηκε από το πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ πριν περίπου 10 χρόνια. Η υδρογονογραφία ονομάζεται έτσι διότι διάφορα υλικά ανάλογα με τον βαθμό απορρόφησης του υδρογόνου χάνουν την ανακλαστική τους ικανότητα (θαμπώνουν) .
Ο ερευνητής χρησιμοποίησε αυτή την αρχή για να δημιουργήσει μια μέθοδο όπου εξέθετε ταυτόχρονα πολλαπλά δείγματα από το κράμα μαγνησίου, τιτανίου και νικελίου, σε διαφορετικές αναλογίες. Ο σκοπός ήταν να ανακαλύψει την ιδανική αναλογία των τριών αυτών μετάλλων η οποία μπορεί να απορροφήσει την μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα υδρογόνου.
Με τον τρόπο αυτό κατάφερε να ανακαλύψει ότι χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη αναλογία των μετάλλων αυτών μπορεί να δημιουργηθεί ένα κράμα που θα μπορούσε να αποθηκεύσει υδρογόνο ικανοποιητικά. Συγκεκριμένα, για την αυτονομία ενός αυτοκινήτου για 400 χιλιόμετρα, θα χρειαζόταν ένα “ντεπόζιτο” από το συγκεκριμένο κράμα το οποίο θα ζύγιζε περίπου 200 κιλά. Μπορεί το νούμερο να φαίνεται μεγάλο, αλλά αρκεί να φανταστείτε ότι για να καλύψει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο την ίδια απόσταση με μία μόνο φόρτιση θα χρειαζόταν μια μπαταρία βάρους περίπου 320 κιλών. Άρα με λιγότερο βάρος έχουμε πάλι κίνηση με καθαρό καύσιμο, και μάλιστα καθαρότερο της μπαταρίας, μιας και για να τη φορτίσουμε, (αν δεν χρησιμοποιήσουμε κάποιο φωτοβολταϊκό ή ανάλογο καθαρό σύστημα) το ρεύμα που χρειάζεται, θα το πάρουμε από το δίκτυο όπου για να παραχθεί εκλύεται και πάλι CO2.
Σίγουρα ένα αποθηκευτικό μέσο με βάρος 200 κιλών δεν πρόκειται για την καλύτερη δυνατή λύση, αλλά η μέθοδος που ανακαλύφθηκε, αλλά και το νέο αυτό κράμα μετάλλων θα δώσουν μια εξαιρετική ώθηση στην έρευνα για το ιδανικό αποθηκευτικό μέσο του καυσίμου του μέλλοντος.

ΤΥΧΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...