Πόσα πλοία παρήγγειλαν οι Έλληνες εφοπλιστές το α' εξάμηνο 2021.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΗ
72. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΝΙΚΟ !…
B΄ ΒΡΑΒΕΙΟ Χ.Ο.Ν. 18ου ΠΑΝΕΛΛ. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ 13-4-03
Τόσα χρόνια περάσανε
'πό τότε πούχεις φύγει.
Τους ΄Ελληνες τους στρώσανε
τελείως στο κυνήγι.
Ο χρόνος είναι σχετικός.
Δεν τον μετράς κεί πάνω.
Δώ προοδεύει ο κακός.
Κάθε μέρα τα χάνω.
Μαζί μας αγωνίστηκες
γι αυτήν εδώ τη Χώρα.
Κάλλιο που αφανίστηκες,
να μην τα βλέπεις τώρα.
Δεν ήσουν με κανένα μπλόκ.
΄Ησουν Παράδειγμα στα Λ.Ο.Κ. !
Δεν χρωστάς υποχρέωση.
Στο γράψαν με Βεβαίωση.
Εσύ, μετά 'πό το Στρατό,
άρχισες το Σχολείο.
Δίπλωμα Ηλεκτρονικό.
Λαμπρό έγραψες Βιβλίο.
Κακή ζωή επέρασες,
Τίμιο Παλληκάρι.
Μπορεί να μην εγέρασες,
μά στάθηκες λιοντάρι.
Ανέβηκα μήπως σε ιδώ,
στα ύψη του Πηλίου.
Εκεί που βλέπεις το Θεό,
στή δύση του Ηλίου.
Στα λέω εις τη "διαπασών"
στις παραλίες των Παξών.
Καί στις αρχές κάθε χρονιάς
στους όρμους της Κεφαλωνιάς.
Νίκο, Εσύ, ησύχασε.
Τίμησες τη ζωή σου.
Ο Θεός εμερίμνησε
να ζήσει το παιδί σου.
΄Οταν περνώ απ΄ τον Κολωνό,
πηγαίνοντας γιά το χωριό,
λέω ψηλά στον Ουρανό:
"Γειά σου Νίκο, παιδί μου".
{Αληθινό Θεριό ! ......
Πήλιο, Ιανουάριος 2003
Γεώργιος Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής
73. Ο
ΝΑΥΤΙΚΟΣ
Είν'απόμαχος ναυτικός.
Κάθεται
τώρα σκεφτικός
στο
μουράγιο.
Κάποτε
εκινδύνευσε.
Τότε
φτηνά τη γλύτωσε.
Είχε ΄Αγιο.
Πολλά
χρόνια επέρασαν.
Τα
βάσανα τον γέρασαν.
Κουράστηκε.
Πολλοί
τον επροδώσανε.
΄Οξος,
χολή του δώσανε.
Φαντάστηκε,
Πώς όλοι
είχανε καρδιά.
Αυτός
ήταν απ΄ τα παιδιά,
π' αγαπούσαν.
΄Εφερνε
χρήμα στη στεριά.
Τάβαζε
σε καλή μεριά.
Του
αρκούσαν,
Γιά
μία σύνταξη καλή.
Συνάλλαγμα έφερνε
πολύ,
στο
Ταμείον.
Στα
χρόνια που περίμενε,
τα
πάνω κάτω ήρθανε.
΄Ολα
μείον.
Πάντα
είχε την Ελπίδα
να
γυρίσει στην Πατρίδα,
περήφανα.
Αλλά
όταν ήρθ' η ΄Ωρα
Πολλά
χάθηκαν στη Χώρα,
περίτρανα.
΄Οσοι
είχαν περηφάνεια,
βρέθηκαν
μεσ' στην ορφάνεια.
Προδόθηκαν.
Χωρίς
να το περιμένουν,
σ'
όσους λύνουνε καί δένουν,
εδόθηκαν.
Την
Ελληνική Σημαία,
περιφέροντας γενναία,
ετίμησε.
Μα
ήρθαν τα πάνω
κάτω.
Αυτός βρέθηκε στον
πάτο.
Ατύχησε.
Πειραιάς, Φεβρουάριος 2003
Γεώργιος
Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής
Πηγή. capital.gr
Τρίτη, 20-Ιουλ-2021 07:47Του Γιώργου Γεωργίου.
Υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων παρήγγειλαν το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επενδύοντας κατά κύριο λόγο στα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, στο πρώτο μισό του έτους τοποθετήθηκαν 88 παραγγελίες νέων πλοίων από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, αξίας άνω των 5 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για αύξηση 151,43% από τις μόλις 35 παραγγελίες του περσινού πρώτου μισού. Σημειώνεται ότι το report περιλαμβάνει επιβεβαιωμένες συμφωνίες και όχι εκκρεμείς παραγγελίες ή πλοία υπό το δικαίωμα άσκησης option.
Οι "Greeks" έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στα tankers, παρά την υποτονική ναυλαγορά, ενώ αρκετοί στράφηκαν σε πλοία μεταφοράς LPG. Συγκεκριμένα, εκ των 88 παραγγελιών, 35 αφορούσαν tankers, 17 LPG carriers, 15 bulk carriers, 14 containerships και 7 LNG carriers.
Ωστόσο, παρά την "εκρηκτική" αύξηση σε επίπεδο εξαμήνου, οι ελληνικές παραγγελίες του Ιουνίου επέστρεψαν σε μονοψήφια επίπεδα για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα επένδυσε σε 9 νεότευκτα πλοία, δαπανώντας περίπου 578 εκατ. δολάρια. Το Μάιο, οι Έλληνες είχαν τοποθετήσει 17 παραγγελίες.
Στα ύψη οι τιμές στα ναυπηγεία.
Αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι ο ρυθμός παραγγελιών θα υποχωρήσει σταδιακά τους επόμενους μήνες, καθώς η αύξηση των τιμών χάλυβα έχει ανεβάσει αντίστοιχα το κόστος της επένδυσης στα ναυπηγεία.
Ενδεικτικά, η παραγγελία ενός μεγάλου bulk carrier, τύπου capesize, αποτιμάται σήμερα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking (στοιχεία μέχρι 9 Ιουλίου) στα 59,5 εκατ. δολάρια, έναντι 57 εκατ. δολαρίων μία εβδομάδα πριν, ενώ η μέση τιμή την τελευταία πενταετία ανέρχεται στα 47,8 εκατ. δολάρια.
Στα δεξαμενόπλοια, η τιμή ενός νεότευκτου VLCC έχει "σκαρφαλώσει" σήμερα σε υψηλό πέντε ετών, αγγίζοντας τα 99,5 εκατ. δολάρια. Στις αρχές Ιουλίου η αντίστοιχη τιμή ήταν 95 εκατ. δολάρια.
Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετές εταιρείες αποφεύγουν να επενδύσουν σε νεότευκτα και προτιμούν να αποκτήσουν μεταχειρισμένο τονάζ, ώστε, μεταξύ άλλων, να το τοποθετήσουν άμεσα στη ναυλαγορά. Βέβαια οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα και στη second hand αγορά, αλλά σίγουρα είναι περισσότερο προσιτές από τη ναυπήγηση.
Σε κάθε περίπτωση, το 2021 αποδεικνύεται έτος ρεκόρ για τις ναυπηγήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με την πλειονότητα των επενδύσεων να κατευθύνονται στα containerships.
Με οδηγό την εξαιρετική ναυλαγορά, πλοιοκτήτες και ναυλωτές διοχετεύουν το κεφάλαιο που έχουν συγκεντρώσει στα ναυπηγεία, προκειμένου να ενισχύσουν και να ανανεώσουν τους στόλους τους.
Συνολικά το πρώτο εξάμηνο η Golden Destiny κατέγραψε 815 παραγγελίες νέων πλοίων παγκοσμίως. Το ίδιο διάστημα πέρυσι, είχαν τοποθετηθεί 378 παραγγελίες.
Ισχυρή παρουσία στην αγορά διαθέτουν από την αρχή του έτους οι Κινέζοι. Μόνο τον Ιούνιο, παρήγγειλαν 32 πλοία, έναντι 1,4 δισ. δολαρίων, καλύπτοντας, έτσι, το 26% της συνολικής ναυπηγικής δραστηριότητας.
Πηγή. capital.gr