Με Ελληνική υπογραφή
το πρώτο υβριδικό πλοίο στον πλανήτη.
ΗΧΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
1. ΕΛΛΗΝΕΣ !
ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !!
Έλληνες ! Σηκωθείτε !
Μπροστά σας προχωρείτε.
Πάντα να
γρηγορείτε,
γιά φίλους και
εχθρούς.
Γοργά δημιουργείτε.
Γερά αντισταθείτε
καί γρήγορα θα
δείτε
εάν σας αγαπούν.
Το Πνεύμα σας
Σάς στέλνει
σ' όλη
την Οικουμένη.
Εκείνο πάντα μένει.
Γι αυτό, όλοι
μιλούν.
Δίνετε εξετάσεις,
στά πλάτη
της Θαλάσσης.
Στα πέρατα της
Πλάσης,
Εσάς, εκεί θα
βρούν.
Παράδοση φυλάτε.
Τον κόσμο ν'
αγαπάτε,
την Πίστη μην
πετάτε.
Αυτό, θέλουν να
δούν ! ......
Πειραιάς, Δεκέμβριος 1999
Γεώργιος Βελλιανίτης Παξινός Ποιητής
73.
Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ
Είν'απόμαχος ναυτικός.
Κάθεται τώρα
σκεφτικός
στο μουράγιο.
Κάποτε εκινδύνευσε.
Τότε φτηνά
τη γλύτωσε.
Είχε ΄Αγιο.
Πολλά χρόνια
επέρασαν.
Τα βάσανα
τον γέρασαν.
Κουράστηκε.
Πολλοί τον
επροδώσανε.
΄Οξος, χολή
του δώσανε.
Φαντάστηκε,
Πώς όλοι είχανε
καρδιά.
Αυτός ήταν
απ΄ τα παιδιά,
π' αγαπούσαν.
΄Εφερνε χρήμα
στη στεριά.
Τάβαζε σε
καλή μεριά.
Του αρκούσαν,
Γιά μία
σύνταξη καλή.
Συνάλλαγμα έφερνε
πολύ,
στο Ταμείον.
Στα χρόνια
που περίμενε,
τα πάνω
κάτω ήρθανε.
΄Ολα μείον.
Πάντα είχε
την Ελπίδα
να γυρίσει
στην Πατρίδα,
περήφανα.
Αλλά όταν
ήρθ' η ΄Ωρα
Πολλά χάθηκαν
στη Χώρα,
περίτρανα.
΄Οσοι είχαν
περηφάνεια,
βρέθηκαν μεσ' στην
ορφάνεια.
Προδόθηκαν.
Χωρίς να
το περιμένουν,
σ' όσους
λύνουνε καί δένουν,
εδόθηκαν.
Την Ελληνική
Σημαία,
περιφέροντας γενναία,
ετίμησε.
Μα ήρθαν
τα πάνω κάτω.
Αυτός βρέθηκε στον
πάτο.
Ατύχησε.
Πειραιάς, Φεβρουάριος
2003
Γεώργιος Βελλιανίτης
Παξινός
Ποιητής
162. Ο ΓΕΙΤΟΝΑΣ
Ο ΠΑΛΑΒΟΣ
Ο γείτονας ο παλαβός
λέει πως είναι
σοβαρός.
Σου κάνει
το παληκάρι.
Το καυχιέται
με καμάρι.
Πιστεύει ότι είναι
ικανός.
Δεν δίνει
λόγο κανενός.
Μα έχει
άρρωστο μυαλό.
Δεν ξέρει
ποιό είναι το
καλό.
Τον πιστό φίλο
σου κάνει.
Όμως
πολλά λάδια χάνει.
Να του
κάνεις το δικό
του,
΄Ο,τι
έχει στο μυαλό
του.
΄Ετσι με
το παραμικρό,
σου
δίνει ποτήρι πικρό.
Θαρρεί πως κάνει
το σωστό
και σε τρελαίνει στο λεπτό.
Πάντα ναι
λένε στον τρελό.
Πρέπει
να κάνεις τον
καλό.
Tη μια λέει καλημέρα
την άλλη
σε κάνει πέρα.
Γιατί θέλει
τσατσιλίκια.
Πιο κουτός
απ’ τα ραδίκια.
΄Αν
δεν κάνεις το
δικό του
τότε σε
κάνει εχθρό του.
Χάπια δεν θέλει
να παίρνει.
Η
βλακεία του τον
δέρνει.
Σπίτι του είναι
σατράπης
και φωνάζει
σαν χασάπης.
Ποιος να
τον πάει στο
γιατρό.
Το θεωρεί
πολύ χοντρό.
Λέει εγώ
είμαι καλά.
Του έχουν
στρίψει τα μυαλά.
Αντίρρηση μην του
φέρεις.
Κάτι δεν θα καταφέρεις.
΄Εκανε
το σπίτι μύλο.
΄Ολοι
τρέμουνε σαν φύλλο.
Τη γυναίκα
και το γιό
του
που δεν κάναν το δικό του,
τους έπιασ’
από το λαιμό.
Αυτοί το έχουνε
καϋμό.
΄Ολους
τους βρίζει απαθής.
Τους
λέει σκάρτους, ασταθείς.
Κάθε
τρελός παρεξηγεί.
Όπως θέλει
τα εξηγεί.
Πειραιάς, Ιούνιος 2011
Γεώργιος
Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής
Πηγή. pronews.gr
20:36 28/01/2016
Το πρώτο υβριδικό πλοίο στον κόσμο που κινείται από πετρελαιομηχανή και ηλεκτροκινητήρα με μπαταρίες έκανε την εμφάνισή του στη Βόρεια Θάλασσα.
Πρόκειται για το πλοίο Viking Lady της νορβηγικής εταιρείας Eidesvik Offshore, που ναυπηγήθηκε το 2009 και το οποίο μεταφέρει προσωπικό και προμήθειες υπεράκτιες εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου.
Το πλοίο φέρει ελληνική σφραγίδα καθώς σχεδιάστηκε από το τμήμα “Έρευνας και Καινοτομίας” του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα στη Νορβηγία και την εταιρεία Wartsila.
«Η καινοτομία μας μπορεί να εφαρμοσθεί είτε σε καινούργια είτε σε ήδη υπάρχοντα σκάφη, τα οποία βασίζονται σε ηλεκτρική πρόωση. Κεντρικό ρόλο έχει μία μπαταρία που εγκαθίσταται στο καράβι, ώστε να αποθηκεύεται σε αυτήν η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος από τις γεννήτριες του πλοίου. Έτσι, τη στιγμή που το πλοίο θα χρειασθεί μεγάλη ισχύ (π.χ. κάνοντας ελιγμούς στο λιμάνι), ένα μέρος της θα προέλθει από την μπαταρία και όχι από τις γεννήτριες, οι οποίες για να την εξασφαλίσουν θα έπρεπε να καταναλώσουν ακόμη περισσότερα καύσιμα», λέει σε εφημερίδα ο κ. Νικόλαος Κακαλής, διευθυντής του τμήματος.
Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν το σύστημα ιδανικό για τα πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο Αιγαίο και το Ιόνιο και τα οποία “πιάνουν” συχνά λιμάνια και πρέπει να κάνουν ελιγμούς. Θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί για τη λειτουργία γερανών σε φορτηγά πλοία, αλλά και σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.
Στον ένα χρόνο της λειτουργίας του πλοίου με το υβριδικό σύστημα έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση καυσίμου σχεδόν 15% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά το ένα τέταρτο.
Το μεγάλο στοίχημα ήταν η συνεργασία της μπαταρίας, η οποία φορτίζεται από τις γεννήτριες του πλοίου, με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα και η δυνατότητά της να συμβάλει στη σταθερότητα του πλοίου κατά την προσέγγισή του στις εξέδρες ακόμα και υπό τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη Βόρεια Θάλασσα.
Διαπιστώθηκε ότι η μπαταρία πρόσφερε καλύτερη δυνατότητα απότομης αυξομείωσης της ισχύος ώστε το πλοίο να διατηρείται σταθερό στη θέση του κοντά στην προβλήτα.
Αυτή η ευελιξία συμβάλλει επίσης στη μείωση της ηχορρύπανσης στα λιμάνια, αλλά και των τοπικών ρύπων και καπνού από τα φουγάρα.
Σημειώνεται ότι έλληνες επιστήμονες του DNV συμμετέχουν σε ένα διεθνές πρότζεκτ που κατάφερε να σχεδιάσει μια νέα «γενιά» φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά και «φιλικότερα» στο περιβάλλον. Μάλιστα, ένα τέτοιο φορτηγό πλοίο όχι μόνο θα καταναλώνει 8% λιγότερα καύσιμα για την κίνησή του, αλλά και θα μπορεί επίσης να μεταφέρει 5% περισσότερο φορτίο.
pronews.gr