΄Αποψη λιμενίσκου Λογγού Παξών.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! Σ' ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΥΜΜΕΝΗ,
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!

Καμπάνες ήχούν, μεσ' στ' Απριλιού τ' ολόχρυσο δειλινό
  και πάνω απ’  τις  κορφές  των κυπαρισσιών,  χρυσά  πουλιά  πετούν.
Γαλάζιο  Πέπλο.  Σκέπη, ευλογημένης  γής  των  ανθέων.
Χρυσό  Φώς,  Ουρανού  Φώς, της  Αγάπης  καί  της  Ελπίδας.
(Από Ποίημα ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΠΛΟ. Ρόδος, Φεβρουάριος 1967).

 Κάποιο σπιτάκι φτωχικό,
γιά χρόνια θά 'μενε κλειστό, 
χωρίς χαμόγελο ή τραγούδι.
΄Αδειο από γέλια και χαρές, 
από ωραίες αγκαλιές,
χωρίς ένα λουλούδι!...
(Από Ποίημα ΞΕΝΗΤΕΜΕΝΑ ΝΕΙΑΤΑ. 
Παξοί, Ιούλιος 1972)

ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

>
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΦΙΛΟΥΣ, 
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ.
ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ,
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΧΥΔΑΙΑ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΑΣΜΟ.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ,
Σ'ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ.
(Από Ποίημα ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ. Παξοί, Αύγουστος 2015)

ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ.
 ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ. 
ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ. 
ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ!
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).

  ΄Ελληνες !!!  Πού  είσθε ΄Ελληνες ;;;
Σας  καλώ !
Πατριώτες !!! Πού  είσθε Πατριώτες ;;;
Σας  καλώ !
Ηγέτες !!!  Πού  είσθε Ηγέτες ;;;
Σας  καλώ !
 
Και σας παντού, της Διασποράς.
Τα θύματα της  συμφοράς !
΄Ολους σας  καλώ.
 
Σας  παρακαλώ,
να βρούμε την Ελλάδα
που αφήσαμε  στα  πλήθη
και  χάθηκε στη  λήθη.
.......................................................
Μονιάστε πλέον ΄Ελληνες.
Ξυπνήστε Πατριώτες.
Συνέλθετε Ηγέτες.
΄Η βρίσκουμε το  δρόμο  μας,
΄Η σβήνουμε για πάντα !...
 (Από Ποίημα ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ. Πειραιάς, Ιούνιος 2014)

ΔΙΑΤΑΖΟΥΝ ΔΟΛΙΟΙ ΕΧΘΡΟΙ, ΨΕΥΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ, ΜΟΧΘΗΡΟΙ:
TH  ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΔΙΑΛΥΣΑΤΕ. ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΒΗΣΑΤΕ.
ΘΕΡΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ. ΕΞΑΘΛΙΩΣΤΕ ΜΕ ΦΘΟΡΑ.
ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!
 (Από Ποίημα  ΔΙΑΛΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Παξοί, Αύγουστος 2001)

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΣΑΣΤΕ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ,
ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

.................................................................

ANTIΣΤΑΘΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΥΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.

ΜΗΝ ΠΟΛΕΜΑΤΕ ΙΔΑΝΙΚΑ. ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΙΣ!

...........................................................................................................
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΩΡΑ.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ, ΤΗΝ ΕΡΜΗ ΕΤΟΥΤΗ ΧΩΡΑ!

.................................................................
ΕΛΛΑΔΑ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΟΥ ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ.
ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΣΟΥ, ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ!..
ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ. ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ!..
ΔΕΝ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΩΝ
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΕΡΠΕΤΩΝ!.
(Από το Ποίημα ΓΙΑΤΙ... Παξοί, Σεπτέμβριος 2002)

 ..........................................................................
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΕΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ,
ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΥΣ.

Τ' ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
ΤΟΥΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝΕ ΣΚΛΑΒΙΑ, ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
(Από το Ποίημα ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, Αθήνα, Οκτώβριος 1998)
224.  ΧΑΙΡΕΤΕ ΠΑΞΟΙ!
 
Χαίρετε Παξοί!
΄Ενδοξο Νησί.
Βγάζετε Υπουργούς.
Βγάζετε Ναυάρχους.
Επίσης  Στρατηγούς,
αλλά και ζουρλούς!
΄Εχετε Φρουρό
μπροστά στο λιμάνι
τον αγωνιστή
Γιώργο Ανεμογιάννη!
Τον Πυρπολιτή
του εικοσιένα
που τον κρέμασαν
από μιά αντένα.
Από τουρισμό
έχετε κορεσμό.
Με μιά ομορφιά
σκέτη ζωγραφιά.
Πολλοί γιά σας λένε.
Παξοί, Αντιπάξοι,
Λονδίνα δεκάξη.
Πάντα προσπαθείτε
κάπως να σταθείτε.
΄Ομορφοι Παξοί.
Σας αφήνουν μόνους
να ζείτε σκληρά
με μεγάλους πόνους.
Τα φτωχά παιδιά σας
λένε τ'όνομά σας
πέρα εκεί στα ξένα
ζώντας πικραμένα.
Πατρίδα μας Γειά σου.
Σ' έχουμε κρυμμένη
μέσα στην Ψυχή μας.
Πολυαγαπημένη!
 
Πειραιάς, Μάρτιος 2022
Γεώργιος  Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


 ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Υπέρ της Ειρήνης του Σύμπαντος Κόσμου
(Εις μνήμην του δημιουργού αυτών των σελίδων, αείμνηστου Γιάννη Τσίπα).
Σημείωση:
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΑΪΤΣ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙ ΣΟΒΑΡΑ. ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ.

 Καραμανλής:
 Τα λεωφορεία θα επισκευάζονται 
πιο γρήγορα.
Σε λειτουργία το Συνεργείο 
Μεγάλων Βλαβών της ΟΣΥ.

Ο Κώστας Καραμανλής στο συνεργείο της ΟΣΥ.
ΗΧΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ



154. ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ  ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΝ
ΨΑΛΜΟΣ  ΠΑΛΑΒΟΣ  ΟΓΔΟΟΣ
Τω  καιρώ  εκείνω  Σόδομα  και  Γόμορα  εγένετο  εν  Ελλάδι.
Οι  πονηροί  εβγάζανε  των  Ελλήνων  το  λάδι.
΄Οργια,   Σπατάλες,  Διωγμοί,  Αδικίες,  Αρπαχτές.
Οι  πάντες   παραληρούσαν,  οι  δε  ξένοι  απορούσαν.
΄Εβλεπαν  τους  ΄Ελληνες  τους  παλαβούς,
να  κλείνουνε  τα  μάτια  τους, κάνοντας  τους  στραβούς.
Εκραύγαζαν  λυσσαλέα  για  μια  Ελλάδα  Νέα,
ενώ  οι  επιτήδιοι,  άρπαζαν  κλοπιμαία!
΄Ενας  γέρος  είπε  «Η  Ελλάς  είναι  ένα  απέραντον  Φρενοκομείον».
Αυτά  γινότανε  για  χρόνια,  ώσπου  έπεσαν  τα  χιόνια.
΄Ηρθανε δύσκολες  μέρες.  Τα  δανεικά  βγήκαν  ξινά.
Ευκαιρίες  δεν  έρχονται  ξανά.
Οι  ΄Ελληνες  έμειναν  νηστικοί  γιά  να  φτιάξουνε
 Σχολεία, ΄Εργα  καί  Νοσοκομεία,
να   έρθουν  οι  φυλές  της  γής, για  να  βρούνε  θαλπωρή.
Να  μην  είμαστε  ρατσιστές  έλεγαν  οι  σοφοί.
Πρέπει  να ανεχόμαστε,  για  νάμαστε  σωστοί.
Σαν  να  μην  έφταναν  αυτά  ήρθαν  εγκληματίες.
Εσκότωναν  τους  ΄Ελληνες.  Κλέβανε  κι  εκκλησίες.
Οι  ΄Ελληνες  χωρίς  δουλειά,  άγρια  τραβούσαν  τα  μαλλιά.
Δεν  ήξεραν  που  να  πάνε.  Ούτε  είχανε  να  φάνε.
Πού  συζήτηση  για  γάμο.  Οι  ελπίδες  πέφταν  χάμω.
Αλλά  και  οι  παντρεμένοι  εμιλούσαν  σαν  χαμένοι.
Πώς  θα  εκάνανε  παιδιά,  αφού  δεν  είχανε  δουλειά.
΄Εβλεπες  παντού  τους  γέρους  άχαρους  μέσ’  στην  πλατεία,
μαύρα  της  ζωής  ναυάγια γέμιζαν  τα  καφενεία,
που  ήταν οι  προθάλαμοι  για  τα  νεκροταφεία.
Οι  γυναικούλες  έτρεχαν  σε  κάθε  εκκλησιά
κι  όλοι  μαζί  αργοπέθαιναν  σε  σπίτια  σαν  κλουβιά.
Και  ενώ  οι  νεώτεροι  δεν  έβρισκαν  δουλειά
μειώσανε  τις    συντάξεις  να  πεθάνουνε  στην  ψάθα
                      ώστε  να  τους  αφανίσουν  μη  μπορώντας  να  μιλήσουν.
Τα βλέπανε   απ’  τον  καναπέ, απολαμβάνοντας  φραπέ.
Οι  πιο  πολλοί  κολλημένοι,  οι  πονηροί  βολεμένοι.
Θέριζαν  οι κομματάρχες. ΄Ετσι,  έβγαιναν  στρατάρχες,
που  τους  έκοβαν  τα  πόδια  και  τους  έσφαζαν  σαν  βόδια.
΄Ελεγαν  λεφτά  υπάρχουν.  Η  Χώρα  δεν  είναι φτωχή.
Η  Ελλάς  αργοπέθαινε,  όπως  στην  Κατοχή.
Κάποιος  είπε  μαζί  τα  φάγαμε.  Το  έκανε  το  λάθος.
Δεν  πρόσεξε  τα  λόγια  του  πόσο  είχανε βάθος.
΄Ετσι  το  Δημογραφικόν,  το  άθλιον  Ελληνικόν,
πήγαινε  κατά  διαόλου,  χωρίς  μέλλον  όλως  διόλου.
Οι  νέοι  ήταν  άχρηστοι.  Τσιγαρλίκια,  σκουλαρίκια,
όλοι  στις  καφετέριες.  Κουτοί  σαν  τα  ραδίκια.
Οι  ΄Ελληνες,  τα  βόδια,  χωρίς  πλέον  εφόδια,
ως  πρόβατα  επί  σφαγήν,  πουλούσανε  τζάμπα  την  γήν.
Εβάζανε  τα  χέρια  τους  κι  εβγάζανε  τα  μάτια  τους.
Τους  διέλυσαν  κι οι σύμμαχοι. Nα  τώρα  η   κατάντια  τους.
Την  Ελληνική  Σημαία   οι  ξένοι  στους  δρόμους   καίνε,
κι κείνοι  που  την  τίμησαν,  σαν  μικρά  παιδιά  κλαίνε.
ΖΗΤΩ  Η  ΕΛΛΑΣ  !!!!!   AMAN !!!  AMAN  !!! Α Μ Η Ν  !!!!!
 
                                                                   Πειραιάς,  Μάρτιος 2011                .       .                                             Γεώργιος Βελλιανίτης
                   Παξινός Ποιητής


                                                           11. ΜΟΥΡΛΑ  ΓΚΡΕΚΑ
                                                               ( ΑΕΡΑ,  ΠΑΤΕΡΑ ! )
 
                                                       ΄Ολοι  είναι  λαλημένοι.
                                                         Νοιώθουνε  αδικημένοι.
                                                          Λένε,  πως  στην  Οικουμένη,
                                                          κάτι  τέτοιο  δεν  συμβαίνει.
 
                                                         Τρέχουνε  παντού  με  χίλια.
                                                         Κόβουν  κάθε  μέρα  μίλια,
                                                         να  βοηθήσουν  τη  φαμίλια.
                                                       ΄Εχουν  χάσει  τα  καντήλια.
 
                                                          Βρίσκονται  με  κάθε  βήμα,
                                                          σ'  ένα  πιό  μεγάλο  κρίμα.
                                                          Ο  καθένας  πέφτει  θύμα.
                                                          Κάποιοι  λένε,  πάμε  πρίμα.
 
                                                          Περιμένουν  στις  ουρές.
                                                          Διαδηλώνουν.  Συμφορές.
                                                          Δακρύζουν  πολλές  φορές.
                                                          Φύγαν  κι  οι  μικρές  χαρές.
 
                                                          Ψάχνουνε  να  βρούν  τί  φταίει,
                                                          μα  κανένας  δεν  τους  λέει.
                                                        ΄Αλλονε  βλέπεις  να  κλαίει.
                                                        ΄Αλλος,  σε  πελάγη  πλέει.
 
                                                          Ποιόνε  να  πιστέψεις  τώρα.
                                                          Τί  φταίει  σ' αυτή  τη  Χώρα.
                                                          Γιατί  τρέχουνε  με  φόρα.
                                                          Πώς  εκτύπησε  η  μπόρα.
 
                                                          Λειώνουνε  σ΄ ένα  καμίνι,
                                                          που  πυκνούς  καπνούς  αφήνει.
                                                        ΄Αν  είν'  έτσι,  τί  θα  γίνει.
                                                          Πότε  θάρθει  η  γαλήνη ! ......
 
                                                                       Πειραιάς, Ιανουάριος 2002
                                                                            Γεώργιος  Βελλιανίτης
                                                                                   Παξινός Ποιητής
              

                                   195. ΨΑΛΜΟΣ ΠΕΝΗΝΤΑ ΠΕΝΤΕ
                                
                         ΚΟΥΤΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΤΟ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
   ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ 
                                    ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ !...
 
              Ελέησον ημάς ο Θεός. Μωραίνει Κύριος όν βούλεται απολέσαι.  Γονείς  περιφρονούν τα παιδιά  τους χωρίς να τους συζητούν τα προβλήματα της  Οικογένειας  ή  τις σχέσεις με άτομα ύπουλα, εχθρικά.  Η  ανόητη αυτή τακτική έχει ως αποτέλεσμα τα  παιδιά να μην  γνωρίζουν βασικά πράγματα που θα τα  βοηθήσουν στη ζωή  τους. Οι γονείς  πηγαίνουν εις τας  αιωνίους  μονάς, αφήνοντας τα  παιδιά άπειρα, απροστάτευτα, να λύσουν ποικιλόμορφα  προβλήματα.  ΄Οταν καταλάβουν, το  πουλάκι έχει πετάξει. Οι ευκαιρίες  έχουν φύγει. Τα παιδιά  πληρώνουν τα λάθη  ακριβά. Υπήρξε  περίπτωση ανδρόγυνου επαρχιωτών σαρανταπεντάρηδων με αγόρι δέκα επτά ετών  εγγράμματο, το  απέκλεισαν από  σοβαρή  συζήτηση διαπραγματεύσεων αγοράς  μικρού  σπιτιού μεταξύ του ζεύγους, ενός σπιτονοικοκύρη θείου δήθεν ενδιαφερομένου, καθοδηγητού  του επαρχιώτικου ζευγαριού καί  του  ιδιοκτήτου  του  μικρού φτωχικού σπιτιού. Το  παιδί  είχε  αντιληφθεί ότι  ο  Θείος  ήταν ύπουλος, κρυφός  εχθρός,  δεν  μπορούσε  όμως να  πείσει  τους  γονείς  του  οι  οποίοι  το  απαξίωναν πιέζοντάς το  να  μην  ανακατεύεται. Tελικά  ο  καλός  θείος  τους  πέταξε  στο  δρόμο  από  το  σπίτι  του  που  διέμεναν σε  ένα  δωμάτιο  αχούρι, πεινασμένους  και  ρακέντητους, σε  εποχή  ύφεσης, αναδουλειάς,  παρακρατώντας όλα τα  χρήματα  που  του  εμπιστεύτηκαν προφορικά, για  την  αγορά του  παλαιού  σπιτιού, δήθεν  για  ενοίκια. Επίσης ο  θείος  εφάρμοσε  τις  κουτοιδέες  του  στο  μοναχογιό  του. Τον έκλεινε  μέσα από  μικρό,  χωρίς  δουλειά, χωρίς παρέες.  Το  παιδί  μεγάλωσε στραβό, αθώο  από   την  εμπειρία  της  ζωής. Η  κουτομάνα  του   έλεγε  ότι  δεν  χρειάζεται  να  δουλέψει, έχουν  την  οικονομική  άνεση  να  ζήσουν. Δε  έπρεπε  να  πάει  εργάτης, αλλά  για  Διευθυντής. Ο  πατέρας  πέθανε  αιφνιδίως  η  δε  μητέρα συνέχισε να   παραμυθιάζει  το  γιό  της. Τον  ήθελε  βλάκα  υπό   την  επιρροή  της,  φωνάζοντας   κατά  καιρούς  εις  επήκοον  των  γειτόνων. Εγώ να  μπάσω  νύφη  στο  σπίτι  μου!  Θα  της  βγάλω  τα  μάτια! Άρρωστοι γονείς ψυχικά, ο γιός   μεγάλωσε σε  ένα  βλακώδες  περιβάλλον. ΄Οταν  πέθανε  και  η  μάννα, έμεινε  ανεπάγγελτος.  Το  σπίτι  έπεσε  μέσα, μένοντας  στο  δρόμο  σιτιζόμενος  από  ελεημοσύνη  κάποιων, στο  τέλος  δε  από  την  εκκλησία.  Αντίθετα, ένας  ναυτικός  πράκτορας  με  δύο  κοριτσάκια  και  ένα  αγόρι όλα του  Δημοτικού  Σχολείου έδειχνε  στο  μικρό  αγόρι  να  κόβει  εισιτήρια,  να  αρχειοθετεί στελέχη, να  συντάσσει  αιτήσεις προς  τις  Υπηρεσίες, όλα  σιγά  σιγά.   Ο πράκτορας  πέθανε  αιφνιδίως  από  καρδιά. Το  αγόρι  στη  Δευτέρα  Γυμνασίου. Όμως είχε  μάθει  σχεδόν τη  δουλειά. Η μητέρα  του, άπραγη, τα  εύρισκε  έτοιμα  από  τον  άνδρα  της. Βρέθηκε χήρα  με  τρία μικρά  παιδιά, χωρίς να  γνωρίζει  τίποτε.  Το  Λιμεναχείο  δεν  μπορούσε να  μείνει αδιάφορο  στην  κατάσταση  αυτή. ΄Εβαλε  κάτω  τους  νόμους, διεπίστωσε  την  εποχή  εκείνη  ότι  δεν  απαιτούντο  ιδιαίτερα  γραμματικά  προσόντα  για  άδεια  πράκτορος, μόνο  η  ηλικία.  Χορήγησε  λοιπόν  άδεια επαγγέλματος  στην  άπραγη  μητέρα, ενώ  όλα  τα  έφτιαχνε  ο  μικρός  γιός  με  την  καθοδήγηση  του Λιμεναρχείου. Σε  μερικά  χρόνια  ενηλικιώθηκε  το  αγόρι  και  τα κορίτσια,  οπότε ανέλαβαν  κανονικά  καθήκοντα.  Η  Οικογένεια  και  η  επειχείρηση,  σώθηκαν. Γι  αυτό  η  παροιμία  λέει: Το παιδί σου και το σκυλί  σου, όπως  το  μάθεις.  Φώτισε  Κύριε  τους  κουτούς γονείς  που  κάνουν  ότι  τα  ξέρουν  όλα, να μην  καταστρέφουν τα  παιδιά  τους, ώστε να  σε  δοξάζομεν  εις  τους  αιώνας. Αμάν. Αμάν. Αμήν…           
                                                                              Πειραιάς Ιούλιος 2014
                                                                              Γεώργιος Βελλιανίτης.
                                                                                   Παξινός  Ποιητής.


Πηγή:iefimerida.gr
05/04/2022  14:31
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
ΕΛΛΑΔΑ
Σε λειτουργία τέθηκε το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών
της ΟΣΥ Α.Ε.
Παρόντες ήταν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, καθώς και της Διοίκησης της Εταιρείας, στην κεντρική επισκευαστική βάση των εγκαταστάσεών της.
Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα εκσυγχρονισμού της Ο.ΣΥ. Α.Ε., η οποία αναδιαρθρώνεται προκειμένου να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις στον τομέα των Οδικών Συγκοινωνιών.
Καραμανλής: Τα λεωφορεία θα επισκευάζονται πιο γρήγορα.
Όπως εξήγησε σε δηλώσεις του μετά την επίσημη έναρξη εργασιών ο κ. Καραμανλής, το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και δίνει τη δυνατότητα οι βλάβες να επισκευάζονται πολύ πιο γρήγορα. Επίσης λειτουργεί συνεπικουρικά με τα οκτώ συνεργεία στα άλλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, τα οποία θα ασχολούνται αποκλειστικά και με μεγαλύτερη ταχύτητα με τις μικρότερες και πιο απλές βλάβες. Επομένως η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών σημαίνει: Ακόμα περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο. Εκσυγχρονισμός του στόλου. Ασφάλεια στις μετακινήσεις.
«Σε αυτά τα δύο χρόνια έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια», τόνισε επίσης ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το 2019 οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών βρισκόντουσαν στην κυριολεξία υπό κατάρρευση.
«Μεθοδικά και βήμα – βήμα, με ένα σχέδιο πολύ συγκεκριμένο, προσπαθήσαμε να ανατάξουμε αυτό το οποίο λέμε, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα», σημείωσε, αναφέροντας ότι έγιναν προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια και ενισχύθηκε ο στόλος των αστικών λεωφορείων.
«Ήδη σήμερα κυκλοφορούν 500 περισσότερα λεωφορεία, είτε με το leasing, είτε με τα ΚΤΕΛ, στο δίκτυο της ΟΣΥ», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αφού έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στο επόμενο βήμα, με την προμήθεια λεωφορείων, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG.
«Αυτό θα προικίσει την ΟΣΥ για να κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία και δείχνει και αποδεικνύει και στους εργαζομένους ότι πιστεύουμε πραγματικά σε αυτό που λέμε, δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας επίσης ότι υπάρχει συνεργασία, όπου χρειάζεται, με τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κλείνοντας ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την προσφορά τους στη λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, αλλά και γιατί όπως τόνισε «έβαλαν πλάτη» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σημείωσε ότι η Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν από τις λίγες πόλεις στην Ευρώπη, στις οποίες σε καιρό πανδημίας και ενώ η ζήτηση για συγκοινωνίες μειώνονταν, αυξήθηκε η προσφορά. Και τόνισε: Αυξή«σαμε τα λεωφορεία, αυξήσαμε τους συρμούς σε μία πολύ δύσκολη φάση και αυτό δείχνει ότι όταν μπορούμε να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, το δημόσιο, ο ιδιωτικό τομέας, οι εργαζόμενοι, τελικά κερδισμένοι βγαίνουνε αυτοί που όλοι πρέπει να τους έχουμε πάντα στην πρώτη γραμμή, το επιβατικό κοινό και οι πολίτες».
Μιχάλης Παπαδόπουλος: Δυνατότητα στην ΟΣΥ να φέρει έσοδα.
Τη σπουδαιότητα του έργου, που προσδίδει υπεραξία στη λειτουργία της Ο.ΣΥ. Α.Ε., επισήμανε και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
«Με τη Δημιουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, η Ο.ΣΥ. αποκτά τη δυνατότητα να αντιμετωπίζει γρήγορα και με λιγότερο κόστος τις βλάβες που προκύπτουν σε καθημερινή βάση.
Οι έμπειροι και ικανοί τεχνίτες των Οδικών Συγκοινωνιών θα έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα οχημάτων για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Είναι, επίσης, εντυπωσιακό ότι το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών δίνει τη δυνατότητα στην ΟΣΥ να φέρει έσοδα, αναλαμβάνοντας δουλειές από την αγορά.
Η προσπάθεια αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών του Υπουργού, Κώστα Καραμανλή, αλλά και της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, κεφαλοποιείται προς όφελος της κοινωνίας και αυτό οι πολίτες το αντιλαμβάνονται», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς επεσήμανε «τη σκληρή δουλειά που έχουν κάνει την τελευταία διετία, όχι μόνο οι Διοικήσεις των οργανισμών, αλλά και οι τεχνίτες, οι οποίοι έβαλαν και βάζουν πλάτη για να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο».
Η εκδήλωση έγινε παρουσία της Διοίκησης του ΟΑΣΑ, των Γενικών Διευθυντών και των Διευθυντών της ΟΣΥ και των προέδρων των Συνδικάτων των Εργαζομένων.
«Ο ψηφιακός ανασχηματισμός της ΟΣΥ με την αλλαγή της παραγωγικής διαδικασίας στη συντήρηση εκσυγχρονίζει την Ο.ΣΥ. στις πλέον Σύγχρονες Δημόσιες Αστικές συγκοινωνίες», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε. κ. Στέφανος Αγιάσογλου.
Τι είναι το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών.
Η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών της Ο.ΣΥ. Α.Ε., ακολουθεί τη διεθνή πρακτική στον τομέα των μεταφορών, είναι σύγχρονα εξοπλισμένο και με τους πολύ έμπειρους τεχνίτες που διαθέτει η Εταιρεία, αυξάνει την παραγωγή. Ταυτόχρονα, μειώνει το κόστος των επισκευών, δίνει τέλος στον κατακερματισμό της εργασίας και μειώνει τον χρόνο αποκατάστασης βλαβών, καθώς μέχρι σήμερα θα έπρεπε να λύνονται οι κινητήρες και να στέλνονται στην κεντρική επισκευαστική ζώνη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας του Συνεργείου, έχουν επιδιορθωθεί 19 λεωφορεία. Γεγονός αδύνατο με την μέχρι τώρα λειτουργία της επισκευής.
Η συγκέντρωση των εργασιών επισκευής έχει σημαντικά οφέλη όπως:
Αποσυμφόρηση του έργου των εννέα αμαξοστασίων και των οκτώ συνεργείων που διαθέτουν.
Ταχύτερη και πιστοποιημένη αποκατάσταση των βλαβών (το όχημα που θα επιστρέφει στην κυκλοφορία θα παραμένει για μεγάλο διάστημα χωρίς βλάβη).
Οικονομία κλίμακας (λιγότεροι ανθρώπινοι και τεχνικοί πόροι)
Αύξηση της παραγωγής
Δυνατότητα επαναφοράς οχημάτων που είναι επί μακρόν παροπλισμένα λόγω σοβαρών βλαβών
Παύση του χωρικού κατακερματισμού και της πολυδιάσπασης παραγωγής και ανταλλαγής εξαρτημάτων μεταξύ των αμαξοστασίων.
Δυνατότητα συνολικής επισκευής του οχήματος (ταυτόχρονη επισκευή και μικρών βλαβών)
Συμπερασματικά, περισσότερα λειτουργικά λεωφορεία στην κυκλοφορία προς όφελος του επιβατικού κοινού.
Πηγή:iefimerida.gr

ΤΥΧΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...