ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ.

ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ.


ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ.

 Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.

ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ. ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ. ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ. ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ !...
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΣΑΣΤΕ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΠΕΡΑ ΕΚΕΙ, 
ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ.

Πότε το άγχος από φυσιολογικό
 γίνεται παθολογικό;
ΗΧΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ







148.  ΘΛΙΜΜΕΝΗ  ΟΨΗ

Διακρίνω  μιά  θλίψη  στα  μάτια  σου.  Έναν  πόνο.
Χαμογελάς.  Κι  όμως  πονάς.
Τι  είν’  αυτό  που  σε  κάνει  να  μελαγχολείς;
Είναι  η  αγάπη;
Είναι  ό  Ερωτας;
Γιατί  αυτή  η  απογοήτευση;
Μήπως  ο φόβος;
Που  τρέχει άραγε  ο  λογισμός  σου;
Τι  είν’  αυτό  που  σ’  εμποδίζει
ν’  απλώσεις  τα  φτερά  της  Ψυχής  σου,
να  φύγεις  σ’  άλλους  τόπους  σ’  άλλους  πόθους
νάρθει  χαμόγελο  πηγαίο
φωτεινό  και ευχάριστο
που  να  θυμίζει  Αιγαίο;
Τι  είν’  αυτό  που  στο  μυαλό  σου  στροβιλίζει
και  της  χορδές  της  καρδούλας  σου  αγγίζει;
Κάτι  διακρίνω,  μα  δεν  μπορώ  να  κρίνω.

Πειραιάς, Ιανουάριος 2011
Γεώργιος Βελλιανίτης
Παξινός Ποιητής


                               86.  ΤΟ  ΑΝΤΙΜΑΜΑΛΟ

                                       ΄Εγινες  Ψυχή  μου  βράχος.
                                        Πάνω  σου έπεσε  το  πάθος.
                                        Στις φουρτούνες,  γιά  θυμήσου!.
                                       ΄Επαιξαν  πολλοί  μαζί  σου.
                                        Πού  το  βρήκες  τόσο  θάρρος
                                        να  σηκώσεις  τέτοιο  βάρος;
                                        Σε  κυλήσανε  στο  χώμα
                                        μα  σύ  πολεμάς  ακόμα.
                                        Που να  πας.  Σε  κάθε  βήμα,
                                        σε κτυπάει  κι  ένα  κύμα.
                                        Νοσταλγείς  να  γαληνέψεις.
                                        Δεν  γνωρίζεις  αν  θ'  αντέξεις.
                                        Είσαι  όμως  πρωτοπόρος.
                                        κατά βάθος  νικηφόφος.
                                        Ισορροπίες   συ  κρατάς.
                                        Το  σθένος  δεν  το  παρατάς.
                                        Δεν  τους  έκανες  τη  χάρη
                                        να  σε  κλείσουνε  στον  ΄Αδη.
                                        Αντανακλάς  τα  κύματα
                                        με  προσεγμένα  βήματα.
                                       ΄Οταν  το  κύμα   γυρνάει
                                        τελικά  αυτούς  κτυπάει.
                                        Το  κύμα  τ΄ αντιμάμαλο
                                         κτυπάει   κάθε  άμυαλο.
                                        Ετοίμαζε  επίθεση.
                                        Πέρνα  στην  εντεπίθεση,
                                        που  από  καιρό   ετοίμαζαν
                                        αυτοί   που  σε  ατίμαζαν.
                                      ΄Οταν  πέσει  η  αυλαία,
                                        εσύ  βγάλε  τη  ρομφαία.
                                        Θα  δούν πως  έκαναν  λάθος.
                                        Τότε  κτύπησε  με  πάθος.
                                        Κανέναν  να  μην  αφήσεις
                                        μέχρι  να  τους  αφανίσεις.
                                        Κανείς  πιά  να  μην  τολμήσει
                                        να  δημιουργήσει  μίση.

                                                 Πειραιάς Ιούνιος 2003 
                                                 Γεώργιος  Βελλιανίτης
                                                      Παξινός Ποιητής
                              

                                                             
Πηγή.emoustaka.gr
Το άγχος, ο φόβος και η ανησυχία αποτελούν αισθήματα που κάθε άνθρωπος έχει αναμφισβήτητα βιώσει κατά τη διάρκεια της ζωής του σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης, που τα δεδομένα της ζωής αλλάζουν ταχύτατα, πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων αναφέρει τη βίωση έντονου άγχους. Σύμφωνα με τους Kaplan και Sadock, ως άγχος ορίζεται «μία δυσάρεστη αίσθηση ανησυχίας, που συχνά συνοδεύεται από σωματικά συμπτώματα, όπως είναι ο πονοκέφαλος, η εφίδρωση, η ταχυκαρδία, ο πόνος στο στήθος και το άτομο δυσκολεύεται να παραμείνει ήρεμο για μεγάλο χρονικό διάστημα».
Πότε λοιπόν το καθημερινό άγχος γίνεται παθολογικό και δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα του ατόμου;
Πριν αναφερθούμε στο παθολογικό άγχος, οφείλουμε να μιλήσουμε για τη χρησιμότητα του άγχους. Το άγχος αποτελεί μία καθόλα φυσιολογική ανθρώπινη εμπειρία και έναν μηχανισμό επιβίωσης για τον άνθρωπο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως το άγχος είναι αυτό που κινητοποιεί το άτομο να αντιδράσει όταν βρίσκεται μπροστά σε μία επικίνδυνη κατάσταση (π.χ. να τρέξει όταν συναντήσει έναν επιθετικό σκύλο, να είναι σε ετοιμότητα το βράδυ όταν περπατάει μόνος του). Επιπρόσθετα, το άγχος είναι αυτό που θα κινητοποιήσει το μαθητή να διαβάσει για τις εξετάσεις του ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα.
Κατά τη διάρκεια της ζωής του το άτομο θα έρθει αντιμέτωπο με πολλές (ευχάριστες και δυσάρεστες) καινούριες εμπειρίες που φυσιολογικά θα του προκαλέσουν άγχος, όπως είναι η πρώτη μέρα στο σχολείο, οι πανελλήνιες εξετάσεις, ο ερχομός ενός παιδιού, η απόφαση ενός διαζυγίου και η απώλεια της εργασίας. Στις περιπτώσεις αυτές το άγχος θεωρείται προσαρμοστικό και ωφέλιμο γιατί κινητοποιεί το άτομο να προετοιμαστεί καλύτερα, να προσπαθήσει περισσότερο και να κάνει ότι καλύτερο μπορεί.
Όταν όμως το άγχος αυτό αρχίσει να γίνεται χρόνιο, επίμονο, με πολύ μεγάλη ένταση και επηρεάζει τη συμπεριφορά και τη λειτουργικότητα του ατόμου τότε πλέον δε μιλάμε για φυσιολογικό, αλλά για παθολογικό άγχος.
Το παθολογικό άγχος προκαλεί πολύ έντονη δυσφορία στο άτομο και δυσχεραίνει τις δραστηριότητες της καθημερινότητάς του. Το άτομο δεν μπορεί να κοιμηθεί καλά, αντιμετωπίζει προβλήματα συγκέντρωσης και μνήμης, είναι συνεχώς σε επαγρύπνηση και δυσκολεύεται να ηρεμήσει. Τις περισσότερες φορές αποφεύγει τις περιστάσεις που του προκαλούν άγχος και με τον τρόπο αυτό αρχίζουν να δημιουργούνται προβλήματα στις οικογενειακές, επαγγελματικές και κοινωνικές του σχέσεις.
Ουσιαστικά οι τρεις παράγοντες που διαφοροποιούν το φυσιολογικό από το παθολογικό άγχος είναι η διάρκεια, η ένταση και η συχνότητα. Πρόσφατες έρευνες στην Ελλάδα δείχνουν πως το 10% του πληθυσμού ηλικίας 18-74 ετών πάσχει από κάποια αγχώδη διαταραχή. Και το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών αποτελούν οι γυναίκες. 
Οι αγχώδεις διαταραχές αντιπροσωπεύουν διάφορες μορφές του παθολογικού άγχους και είναι οι εξής: η Διαταραχή Γενικευμένου Άγχους, η Κοινωνική Φοβία, η Διαταραχή Πανικού, η Αγοραφοβία και οι ειδικές φοβίες (υψοφοβία, κλειστοφοβία, φοβίες για συγκεκριμένα ζώα κ.τ.λ.).
Ο λόγος που πρέπει να διακρίνουμε το φυσιολογικό από το παθολογικό άγχος είναι γιατί καθημερινά ακούμε τους γύρω μας να μιλάνε για άγχος και πολλοί από αυτούς καταφεύγουν και στη χρήση ηρεμιστικών και αγχολυτικών φαρμάκων. Οφείλουμε, επομένως, να καταλάβουμε τις ποιοτικές διαφορές του φυσιολογικού άγχους από αυτές του παθολογικού.
Σε περίπτωση, λοιπόν, που αναγνωρίζεις ορισμένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά του παθολογικού άγχους σε εσένα ή σε κάποιο δικό σου άνθρωπο, τότε συστήνεται η επίσκεψη σε έναν επαγγελματία ψυχολόγο το συντομότερο δυνατό. Με τη βοήθεια του ειδικού μπορείς να εξαλείψεις τα συμπτώματα του άγχους και να αποκτήσεις ξανά τον έλεγχο της ζωής σου στα χέρια σου! Μην περιμένεις να εξαφανιστεί το παθολογικό άγχος από μόνο του. Χρειάζεται η βοήθεια του ειδικού και η δική σου υπομονή και επιμονή. Μην αφήσεις το άγχος να δυσχεραίνει την καθημερινότητά σου και να σου δημιουργεί προβλήματα.
emoustaka.gr

ΤΥΧΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...