ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΩΡΑΙΟΙ ΜΑΣ ΠΑΞΟΙ. ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟΓΙΑΝΝΗ, ΝΑ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΦΡΟΥΡΟΣ. ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ. ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ! (ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΞΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΥΡΠΟΛΙΤΗΣ 1821). EIΣ ΜΝΗΜΗΝ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΦΙΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΠΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ, ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΤΟΙΣ ΠΑΣΙ.
(ΜΗ ΒΓΑΖΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΛΑΦΡΑ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙ.
ΟΥΔΕΙΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ).
΄Αποψη λιμενίσκου Λογγού Παξών.
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! Σ' ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΥΜΜΕΝΗ, ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ. ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!
Καμπάνες ήχούν, μεσ' στ' Απριλιού τ' ολόχρυσο δειλινό και πάνω απ’ τις κορφές
των κυπαρισσιών, χρυσάπουλιάπετούν. ΓαλάζιοΠέπλο.Σκέπη, ευλογημένηςγήςτωνανθέων. Χρυσό Φώς,
Ουρανού Φώς, τηςΑγάπηςκαίτηςΕλπίδας. (Από Ποίημα ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΠΛΟ. Ρόδος, Φεβρουάριος 1967).
Κάποιο σπιτάκι φτωχικό,
γιά χρόνια θά 'μενε κλειστό,
χωρίς χαμόγελο ή τραγούδι.
΄Αδειο από γέλια και χαρές,
από ωραίες αγκαλιές,
χωρίς ένα λουλούδι!...
(Από Ποίημα ΞΕΝΗΤΕΜΕΝΑ ΝΕΙΑΤΑ.
Παξοί, Ιούλιος 1972)
ΣΑΪΤ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
>
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΕΡΤΑΤΟΝ (ΑΓΑΘΟΝ) Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΤΕ ΦΙΛΟΥΣ,
ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝΕ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ.
ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΣΚΥΛΟΥΣ,
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΧΥΔΑΙΑ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΑΣΜΟ.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ,
Σ'ΟΛΑ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΑΙ ΠΛΑΤΗ.
(Από Ποίημα ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ. Παξοί, Αύγουστος 2015)
ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΛΟΙ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΕΙΤΕ.
ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ.
ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΒΟΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΠΙΑΝΕΙ.
ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΨΗΛΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ!
(Από το Ποίημα ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.Πειραιάς, Μάρτιος 2002).
(Εις μνήμην του δημιουργού αυτών των σελίδων, αείμνηστου Γιάννη Τσίπα).
Σημείωση:
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΑΪΤΣ
H ΙΣΛΑΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ, AΔΙΑΦΟΡΗ, ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ, ΚΟΙΜΗΣΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ, ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΑΕΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.
Γλωσσική επανάσταση
σε μια Ευρώπη που Ισλαμοποιείται! Ευρωπαϊκό σχέδιο
με στόχο την προώθηση της διδασκαλίας Λατινικών και Αρχαίων Ελληνικών.
ΗΧΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
Γ΄. ΕΠΑΙΝΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΠΟΙΗΣΗΣ (Χ.Ο.Ν.) 14-5-2000
2. Η ΓΛΩΣΣΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ
(2000ΚΑΛΟΘΕΛΗΤΕΣ….. ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ)
Η
Γλώσσα η Ελληνική
ακούγεται
σαν μουσική.
Πλούσια,
όσο εκφραστική
με
μέτρο και με ρυθμική.
Είναι
η Επικοινωνία
σε
μια δεμένη Κοινωνία
πούχει
κρατήσει τα ηνία
πέρα ‘πό
την κοσμογονία.
Αυτή
η Γλώσσα είναι
τώρα
μια
γερή βάση για
τη Χώρα,
σαν
έρχεται μεγάλη μπόρα
σε
μία άθλια κατηφόρα.
Δέχεται
κτύπους μανιακούς
από
εχθρούς ιστορικούς.
΄Υστερα ‘ πό
καιρό ακούς
και
βλέπεις όλους τους κακούς.
Λένε,
δεν είναι πιά
ωραία,
ούτε
ν΄ ακούγονται τα’ Αρχαία!
Σερβίρουνε
λόγια πηχαία !
΄Ετσι
η φθορά, είναι μοιραία.
Ακούστηκε
από καιρό,
σ’
ένα μακάβριο χορό.
Αυτή
είναι Κόσμημα γερό !
Κτύπημα
θέλει. Φοβερό !
Οι
ξύπνιοι με Γραμματική,
νέα,
ανατριχιαστική,
χωρίς
να έχουν λογική
πρωτοτυπούν εδώ
κι εκεί.
Είναι
στοιχείο. Τούτο ενώνει
μια
Κοινωνία. Είναι η
μόνη,
με
ηθικό που δυναμώνει
μέσα
από σφυρί κι
αμόνι.
΄Αν
χάσουμε τα Ιερά
Κοσμήματά μας
τα γερά,
θα
μείνουμε χωρίς φτερά.
Σαν
κούτσουρα για την
πυρά.
Αυτό ζητάνε
οι καλοί.
Μας
αγαπούν πάρα πολύ.
Ξέρουν
να παίζουν το
βιολί.
Μας
στρώνουν άσχημο χαλί.
Πειραιάς Φεβρουάριος 2000 Γεώργιος Βελλιανίτης Παξινός
Ποιητής
13.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ανταλλαγή απόψεων μ' αυστηρή
ηρεμία είν' ένα
θερμοκήπιο γιά
επικοινωνία. Καυτά τα
θέματα συχνά θολώνουν το μυαλό
μας, χωρίς εμείς
να βλέπομε πιό είναι
το καλό μας. Η τεχνική
στηρίζεται πάνω στην
πειθαρχία που ακολουθούν
τα άτομα. ΄Οχι
στην αναρχία. Υπάρχουνε οι τεχνικές καί οι
προϋποθέσεις. ΄Η
γενικές ή ειδικές να εκτεθούν
οι θέσεις. Μα πιό
μεγάλη είν΄ αυτή. Να δέχεσαι
να συζητάς μ' έναν
ή περισσότερους. ΄Οχι στ΄ αστέρια
να κοιτάς. Δεύτερη προϋπόθεση το να
μιλάς ειλικρινά. Να ξέρεις
την υπόθεση, να πολεμάς
τα στεγανά, που είναι
μαχαιρώματα στων τίμιων
την πλάτη. Ανόητα καμώματα. Γκρεμίζουνε παλάτι. Μέσα στην
Οικογένεια σαν λείπει
συνεννόηση, χάνει κανείς
το δρόμο του χωρίς να
έχει νόηση. Αλλά δεν
είν' υπερβολή ότι μιά
Κοινωνία, είναι γερή
όταν τηρεί την επικοινωνία. Κι άν
ένα ΄Εθνος διατηρεί κοινά χαρακτηριστικά, βέβαιο είν' ότι
μπορεί να στέκεται
και να νικά
! ....... Πειραιάς, Iούλιος 1998 Γεώργιος
Βελλιανίτης Παξινός
Ποιητής
Κατατέθηκε κείμενο την Τρίτη 16 Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Ευρώπη και αρχαίες γλώσσες: νέα ερωτήματα, νέες πρακτικές» -Ποιοι έσκισαν την "Οδύσσεια"
Με την αναφορά για «Κοινές αξίες της Ευρώπης» ο Jean-Michel Blanquer επιθυμεί να ξαναρχίσει την εκμάθηση Λατινικών και Αρχαίων Ελληνικών!
Σε συνέντευξή του στη Le Point τη Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου, ο υπουργός Εθνικής Παιδείας της Γαλλικής Δημοκρατίας κατέρριψε τον «αβυσσαλέο παραλογισμό» των ανθρώπων που «θέτουν κατηγορίες και μια σύγχρονη κοσμοθεωρία σε κείμενα που χρονολογούνται πριν από δύο χιλιετίες».
Ο Jean-Michel Blanquer πιστεύει στη δύναμη των γλωσσών. Αυτό και πρότεινε τη Δευτέρα 15 Νοεμβρίου, σε συνέντευξή του στη Le Point . Ο Γάλλος Υπουργός Εθνικής Παιδείας ανακοίνωσε την έναρξη ενός ευρωπαϊκού σχεδίου με στόχο την προώθηση της διδασκαλίας των Λατινικών και Αρχαίων Ελληνικών, που αποτελούν «κοινές αξίες της Ευρώπης» . Στις στήλες του περιοδικού, εξήγησε ότι αυτή η προσέγγιση ήταν μέρος της επιθυμίας να καταπολεμηθεί ο «αβυσσαλέος παραλογισμός»
Η πρωτοβουλία αυτή έχει ιδαίτερη σημασία σε μια Ευρώπη που καταγεγραμμένα πλέον αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της πληθυσμιακής αλλοίωσης και της εν πολλοίς ισλαμοποίησης.
«Συγκλονιστικές ερμηνείες».
«Διάβασα και άκουσα [για] επικρίσεις, μερικές από τις οποίες έφτασαν στο σημείο να ισχυρίζονται ότι στον Όμηρο βρήκαμε μια συγγνώμη για τη δουλεία. Καναδοί μαθητές γυμνασίου έκαψαν την «Οδύσσεια». Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι ακαδημαϊκοί συντάσσουν χάρτες ενάντια σε αρχαίους συγγραφείς… Βρίσκω τέτοιες ερμηνείες απολύτως φοβερές » εξήγησε στη συνέχεια ο Jean-Michel Blanquer.
Μετά από αυτό, ο υπουργός θεώρησε ότι τέτοιες συμπεριφορές εντάσσονται σε μια «ιστορική και ηθική αναθεώρηση βάναυση» . O Γάλλος πολιτικός υποστήριξε λίγο μετά ότι «αυτοί οι αρχαίοι πολιτισμοί» είχαν φέρει ακριβώς στον κόσμο «ένα άνοιγμα και μια αναζήτηση για το καθολικό». Με άλλα λόγια, ευγενείς αξίες είναι διαμετρικά αντίθετες με τις ενέργειες που παρατηρήθηκαν πρόσφατα.
Σύντομα Ανώτατο Συμβούλιο Γλωσσών.
Ο πολιτικός ενημέρωσε τη Le Point ότι οι διάφοροι Ιταλοί, Κύπριοι και Έλληνες υπουργοί που είναι αρμόδιοι για την παιδεία είχαν επίσης υπογράψει αυτή την «κοινή δήλωση [...] με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνεργασίας γύρω από τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά» .
Υπό αυτή την έννοια, κατατέθηκε κείμενο την Τρίτη 16 Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Ευρώπη και αρχαίες γλώσσες: νέα ερωτήματα, νέες πρακτικές». Την ενίσχυση της εκμάθησης αυτών των δύο αρχαίων γλωσσών, ο Γάλλος υπουργός στοχεύει να την προωθήσει σε μαθητές γυμνασίου που εγγράφονται σε τεχνολογικούς κλάδους από την επόμενη χρονιά. Επίσης, σκοπεύει να αναπτύξει την προαιρετική τους διδασκαλία στην έκτη δημοτικού, όπως διευκρίνισε κατά τη διάρκεια αυτής της συνέντευξης. Στη συνέχεια αυτής της προσέγγισης, ο Jean-Michel Blanquer εξέφρασε την επιθυμία του να δημιουργήσει «πριν από το τέλος του ημερολογιακού έτους 2021» ένα Ανώτατο Συμβούλιο Γλωσσών, αναφέρει το Le Point . Η αποστολή του: «Να προβληματιστεί σχετικά με τις δυνατότητες βελτίωσης της εκμάθησης γλωσσών, αρχαίων, ζωντανών, ξένων και περιφερειακών, δουλεύοντας συγκεκριμένα στα «σημεία επαφής» τους . "